هنگ کنگ، میزبان برترین‌های ردبول ایلوم 2013

1 1,373

Redbull

صبر برای شناسایی 50 فینالیست برتر و برنده نهایی بزرگترین مسابقه عکاسی ورزش‌های اکشن و ماجراجویانه به پایان رسید! مراسم اعلام برترین‌های «ردبول ایلوم» در سال 2013 روز 29 اوت (7 شهریور) در هنگ کنگ رو به بندر ویکتوریا با افق بی‌نظیرش برگزار خواهد شد. این مراسم جشنی بزرگ با حضور مهمانان بیشمار از اقصی نقاط دنیا خواهد بود؛ مهمانانی که در میانشان سردبیران یا دبیران عکاسی مشهورترین مجلات دنیا و مردان کلیدی عکاسی دنیا به چشم می‌خورند.

برنده نهایی یک دوربین لایکا S، کیت بیرون بر «برانکالِر» و کیت «سان اسنایپِر» به ارزش 2 هزار یورو دریافت خواهد کرد. این در شرایطی است که برندگان هر بخش مسابقه هم یک دوربین لایکا ایکس 2، کیت «پارا 88 پی» برانکالِر و مجموعه‌ای از کیت «سان اسنایپِر» را دریافت خواهند کرد.

بیش از هزار عکس در مسابقه ردبول ایلوم با مهلت ارسال 30 آوریل (10 اردیبهشت) پذیرفته شده‌اند. از این تعداد حدود 250 عکس انتخاب شدند و در نهایت از میان این تعداد 50 عکس برتر برای انتخاب برندگان هر بخش و برنده نهایی در اختیار داوران مسابقه گذاشته شد.

Redbull

در میان این جمع داوری، برای اولین بار در جمع سه دوره برگزاری ردبول ایلوم، یک داور ایرانی هم در بین بهترین‌ها حضور دارد: کارن فیروز، عکاس رویترز در خاورمیانه. کارن درباره این مسابقه این‌طور اظهار نظر می‎‌کند: «عکس‌های گرفته شده واقعاً عالی بودند. گاهی اوقات در برخی از بخش‌ها مجبور می‌شدم برای انتخاب بهترین، از بقیه بهترین‌ها صرف نظر کنم. استاندارد مسابقه بسیار بالا است و واقعاً نمی‌دانم از بین این همه عکس خوب، کدامیک به عنوان برترین عکس انتخاب خواهد شد».

جیمز مالینگِر، مدیر عکاسی مجله جی.کیو انگلیس هم درباره مسابقه می‌گوید: «عکس‌ها ذهن آدم را به هم می‌ریختند. تا به حال چنین استاندارد بالایی را در هیچ مسابقه عکاسی دیگری ندیده بودم و بی‌صبرانه منتظرم تا بهترین عکس انتخاب شده را ببینم».

بعد از مراسم اهدای جوایز و نمایشگاهی 3 هفته‌ای در هنگ‌کنگ، ردبول ایلوم به امریکا سفر خواهد کرد تا نمایشگاهی از این عکس‌ها در امریکا هم برپا شود. بعد از امریکا، ردبول ایلوم به دیگر پایتخت‌های فرهنگی دنیا سفر خواهد کرد تا نمایشگاه‌های شبانه منحصر به فرد خود را با مردمی قسمت کند که با دیدن عکس‌ها با نوری که از پشت به آن‌ها تابانده شده، بیشتر به عظمت هنر عکاسان منتخب پی ببرند.

Redbull

منبع: redbull.ir
1 نظر
  1. مهدی.ج می‌گوید

    بابت پوشش خبری مسابقه از شما ممنونم،
    اسامی برندگان و عکس های منتخب را در همین پست انتظار میکشم

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.