نقد و بررسی دوربین سونی ZV-E1

0 2,992

دوربین ZV-E1 سونی، یک دوربین فول فریم با قابلیت‌های توسعه یافته برای استفاده در تولید محتوا و ولاگ است. این دوربین ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در تصویربرداری و صدابرداری در حالت سلفی در اختیار کاربران گذاشته است و از نظر مشخصات فنی با دوربین‌ FX3 و دوربین a7S III تشابهات زیادی دارد.

مشخصات اصلی دوربین سونی ZV-E1

  • سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فول‌ فریم CMOS
  • عدم وجود شاتر مکانیکی
  • قابلیت فیلم‌برداری بدون اعمال کراپ با رزولوشن UHD 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه
  • تثبیت کننده تصویر ۵ محوره
  • امکان استریم آنلاین از طریق پورت USB با رزولوشن 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • فیلم‌برداری بدون محدودیت زمانی با رزولوشن 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و محدودیت ۳۰ دقیقه در هنگام فیلم‌برداری با رزولوشن 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه (دمای محیط ۲۵ درجه سانتی‌گراد)
  • دارای یک درگاه کارت حافظه SD سازگار با استاندارد UHS-II
  • پورت Micro HDMI

دوربین ZV-E1 در دو رنگ سفید و مشکی در چند روز آینده روانه بازار خواهد شد. قیمت دلاری این دوربین برای بدنه ۲۲۰۰ دلار و به‌ همراه لنز ۶۰-۲۴ میلی‌متری f/4-5.6 برابر با ۲۵۰۰ دلار آمریکا برآورد شده است.

ویژگی‌های جدید دوربین ZV-E1

این دوربین دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مشابهی با دوربین‌های a7S III و FX3 است. دو دوربین مذکور دو دوربین بالارده برای فیلم‌برداری محسوب می‌شوند، بنابراین می‌توان انتظار خروجی بسیار باکیفیت و حرفه‌ای را در فیلم‌برداری، تولید محتوا و ولاگ از دوربین ZV-E1 داشت. استفاده از این سنسور موجب امکان فیلم‌برداری بدون کراپ با رزولوشن UHD 4K تا سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به همراه این دوربین شده است.

از قابلیت‌های جدید این دوربین باید به حالت جدیدی به نام My Image Style در آن اشاره کرد. با وجود این حالت تمام افراد، حتی آن‌هایی که اطلاعات کافی از چگونگی استفاده از دوربین را ندارند، قادر خواهند بود ویدیوهایی با کیفیت دلخواه ضبط کنند. در این حالت کاربر قادر خواهد بود از طریق دکمه‌های موجود بر روی نمایشگر لمسی روشنایی و رنگ ویدیو را تغییر دهد که این عبارات جایگزین ساده‌ای برای تراز سفیدی و حساسیت ایزو هستند.

حالت My Image Style

حالت CineVlog

حالت ویژه‌ای به نام CineVlog نیز در این دوربین قرار گرفته است که رنگی همانند پروفایل S-Cinetone را با سرعت ۲۳.۹۸ فریم بر ثانیه با نسبت تصویر سینمایی واید 2.35:1 را در اختیار کاربران می‌گذارد. با استفاده از این حالت، خروجی ویدیویی با حس و حال سینمایی در اختیار خواهد بود؛ بدون اینکه نیاز به اجرا فن خاصی در تصویربرداری و یا اعمال تنظیمات پیچیده در دوربین داشته باشیم. در این حالت همچنین می‌توان سرعت تغییر فوکوس از یک سوژه به یک سوژه دیگر را تنظیم کرد.

کادربندی خودکار

این حالت برای استفاده از دوربین بر روی سه‌پایه بدون دستیار بسیار کارآمد است. با تنظیم دوربین بر روی این حالت، تصویر کراپ و فوکوس بر روی سوژه تنظیم می‌شود و هنگام حرکت سوژه کادر به شکل اولیه ثابت خواهد ماند. در این حالت میزان کراپ در سه حالت مختلف و همچنین سرعت تعقیب سوژه، توسط کاربر قابل تنظیم است.

حالت کادربندی خودکار دوربین Sony ZV-E1

مقایسه دوربین‌ ZV-E1 با دوربین‌های FX3 و a7S III

برای درک بهتر جایگاه دوربین ZV-E1 با دوربین‌هایی که از نظر فنی شباهت‌های زیادی با این دوربین جدید دارند، جدول زیر را برای شما خوانند گرامی تنظیم نموده‌ایم.

.

Sony ZV-E1 Sony FX3 Sony a7S III

قیمت دلاری

$2200 $3899* $3499

سنسور

12MP BSI CMOS 12MP BSI CMOS

12MP BSI CMOS

توانایی تثبیت کننده تصویر

۵ استاپ ۵.۵ استاپ

۵.۵ استاپ

شاتر مکانیکی

ندارد دارد

دارد

منظره‌یاب

ندارد ندارد

۹.۴۴ میلیون نقطه‌ای با بزرگنمایی ۰.۹ برابری

نمایشگر پشتی

۳ اینچی چرخان با وضوح ۱.۰۴ میلیون نقطه‌ای ۳ اینچی چرخان با وضوح ۱.۴۴ میلیون نقطه‌ای ۳ اینچی چرخان با وضوح ۱.۴۴ میلیون نقطه‌ای
حداکثر رزولوشن/سرعت فیلم‌برداری 4K/60
1080/120
4K/120
1080/240

4K/120
1080/240

محدودیت زمان فیلم‌برداری – ۸ بیتی در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد

4K/60 – ۳۰ دقیقه
1080/60 – ۹۰ دقیقه
4K/60 – ۹۰ دقیقه
1080/60 – ۱۲۰ دقیقه
4K/60 – ۹۰ دقیقه
1080/60 – ۱۲۰ دقیقه

فن خنک‌کننده

ندارد دارد

ندارد

خروجی ویدیویی با فرمت RAW ندارد دارد

دارد

درگاه کارت حافظه

یک درگاه UHS-II SD دو درگاه UHS-II /
CFe Type A

دو درگاه UHS-II /
CFe Type A

پورت HDMI

Type D (Micro) Type A (Full)

Type A (Full)

ابعاد

۱۲۱×۷۲×۵۴ میلی‌متر ۱۳۰×۷۸×۸۵ میلی‌متر

۱۲۹×۹۷×۸۱ میلی‌متر

وزن ۴۸۳ گرم ۷۱۵ گرم

۶۹۹ گرم

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.