دوربین ۳۶۰ درجه و ۱۸۰ درجه واقعیت مجازی کانن

0 1,198

طبق توییت‌هایی که بعضی از عکاسان حاضر در نمایشگاه Photo Next 2023 ژاپن، کانن قصد دارد یک دوربین ۳۶۰ درجه و ۱۸۰ درجه سه‌بعدی واقعیت مجازی عرضه کند. ظاهراً این دوربین که هنوز نامی ندارد، یک دوربین ترکیبی 360/180 است. این دوربین در حال بسته، به‌عنوان یک دوربین ۳۶۰ درجه کار می‌کند که لنزهای ۱۸۰ درجه دو طرف آن تصاویر کروی ثبت می‌کنند. اما اگر دوربین را باز کنید، دو لنز در کنار هم تصاویر سه‌بعدی ۱۸۰ درجه ثبت می‌کنند.

این دوربین شبیه Insta360 EVO است که آن نیز حالت جمع‌شونده دارد و تصاویر ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی ثبت می‌کند.

طبق گفته Pronews، این نمونه اولیه‌ای که در نمایشگاه به‌نمایش گذاشته شده‌است یک ماک‌آپ است و در وضعیتی نیست که بتوان آن را امتحان کرد. تا این لحظه، مشخصات فنی، قیمت یا نمونه ویدیویی نیز از این دوربین پخش نشده‌است.

کانن پیش از این نیز در سال ۲۰۲۱ با عرضه لنز RF 5.2mm f/2.8 L Dual Fisheye دنیای واقعیت مجازی را تجربه کرده‌است. یک سال بعد از آن، کانن  EOS R5 C را عرضه کرد که یک دوربین فول‌فریم برای تولید حرفه‌ای ویدیو بود و پلاگین  EOS R5 C برای تصویربرداری VR به آن اضافه شد.

نمونه اولیه‌ای که کانن در نمایشگاه Photo Next به نمایش گذاشت، جزو سری V به‌حساب می‌آید؛ سری محصولاتی که بیشتر برای ولاگرها تولید می‌شوند، مثل Powershot V10 camera. این یعنی، دوربین مورد بحث، اولین دوبین VR این شرکت است که برای بازار مصرفی تولید خواهدشد. برخلاف دوربین‌های قبلی که بازار حرفه‌ای را نشانه گرفته‌بودند.

یک تولیدکننده ویدیو با نام ویستارا که دوربین VR کانن را در نمایشگاه دیده‌است در توییتی می‌گوید: «ظاهراً کارکنان غرفه کانن هیچ اطلاعاتی درباره این دوربین نداشتند. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که دلیل برگزاری این نمایشگاه تحقیق درباره واکنش بازار است.» اگرچه بازار دوربین‌های VR همچنان بازار کوچکی است، اما شرکت‌های بزرگ بیش از پیش آن را جدی گرفته‌اند و به‌نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد رشد این بازار باشیم.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.