بهترین پهپادهای فیلمبرداری در سال ۲۰۲۴

0 4,097

اگر هنوز از پهپاد استفاده نکرده‌اید، جدا ضرر می‌کنید. امروزه پهپادها به چیزی فراتر از اسباب‌بازی تبدیل شده‌اند. یک پهپاد خوب، می‌تواند فیلمی با کیفیت سینمایی ارائه‌ دهد که خودتان قبل از آن هیچ‌وقت نمی‌توانستید ضبطش کنید. عکاسی و فیلم‌برداری هوایی تقریباً می‌تواند هر تولیدی را ارتقا دهد. قصد داریم نگاهی به بهترین پهپادها برای فیلم‌برداران و فیلم‌سازان در سال 2020 بیندازیم.

بهترین برای مبتدیان: DJI Mini 2

پهپادها دلهره‌آور هستند. قوانین و مقرراتی وجود دارد و همیشه خطرش هست که تصادفی آن اسباب‌بازی گران‌قیمت را به یک وزنه‌ی کاغذ  گران تبدیل کند. به همین دلیل افراد تازه‌کار بهتر است با چیزی کوچک‌تر و قابل‌کنترل‌تر- DJI Mini 2 – شروع کنند.

با داشتن وزن کاملاً تحت مقررات 249 گرم(قوانین آمریکا)،نگران بردن این پهپاد به مناطق پرواز روزمره نباشید. این دوربین همچنین دارای ابعاد کوچکی بوده و برای بسته‌بندی در ماجراجویی‌های شما راحت‌تر است و آن را از یک پهپاد حرفه‌ای بزرگ که فقط در موقعیت‌های خاص از آن استفاده می‌شود مفیدتر می‌کند. مدل به‌روز شده‌ی امسال از قابلیت فیلم‌برداری 4K، عکس‌های خام 12 مگاپیکسلی وOcuSync 2.0  برخوردار است که موجب شده‌اند این محصول دارای قابلیت‌های تصویربرداری بسیار خوبی باشد.

من مدل Fly More Combo را با باطری‌های اضافه و لوازم جانبی دیگرش به‌شدت پیشنهاد می‌کنم.

بیشترین ارزش: DJI Mavic Air 2

دنبال چیزی بهتر از مدل Mini 2 هستید؟ DJI برای شما این مورد را فراهم کرده است: مدل Mavic Air 2. این مدل، پهپادی پر از امکانات برجسته (شامل سنسور جلوگیری از برخورد به مانع) است. دوربین  Air 2، امکان فیلم‌برداری یو اچ دی 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، فول اچ‌دی تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه و ثبت عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی را فراهم می‌کند. این رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی، همچنین امکان تنظیمات hyper-lapse با کیفیت 8K  را هم فراهم می‌کند.

یکی از مواردی که در بالا هم ذکر شد، تکنولوژی جلوگیری از مانع است، اما سنسورهای این ویژگی حالت‌های پیشرفته‌ی دیگری را نیز فعال می‌کنند. حالت FocusTrack یکی از آن‌هاست و از چند ویژگی ردیابی برای دنبال کردن سوژه‌ها و پیروی کردن از خط پرواز تعیین‌شده استفاده می‌کند. به‌علاوه، باطری، زمان پروازی تا ۳۴ دقیقه را فراهم می‌کند. این مدل، بهترین پهپاد میان رده‌ی موجود در بازار تابه‌حال است.

بهترین برای حرفه‌ای‌ها: Autel EVO II PRO 6K

انتخاب این مورد تفکر زیادی را می‌طلبید، اما فکر می‌کنم که پهپاد EVO II PRO از شرکت Autel Robotics انتخاب مناسبی برای برنده این بخش است. این یک پهپاد یک محصول بسیار توانمند است؛ البته نکته کلیدی برای فیلم‌سازان، سنسور بزرگ 1 اینچی 20 مگاپیکسلی CMOS آن است که پهپاد را قادر ساخته تا با کیفیت 6K فیلم ضبط کند. برای افزایش داینامیک رنج فیلم‌های ضبط‌شده با این رزولوشن، پهپاد فوق از عمق 10 بیت و یک پروفایل A-LOG سود می‌برد. به‌علاوه استفاده از سنسور تقریباً بزرگ، موجب بهبود عملکرد در محیط‌های کم‌نور با برخورداری از حساسیت ایزو تا 12800 در حالت عکاسی شده است.

چیزی که من شخصاً از آن استقبال می‌کنم این است که ریموت این پهپاد دارای صفحه‌ی اولد ۳.۳ اینچی است، برخلاف بسیاری از رقبا که نمایشگر کنترلر آن‌ها را باید به‌صورت جداگانه تهیه کنید. از اینکه به موبایلم برای به پرواز درآوردن پهپادها تکیه کنم متنفرم. همان‌طور که از یک پهپاد با این کیفیت انتظار دارید، این محصول از یک سیستم سنسور ۱۲ تایی ضد مانع، حداکثر برد ۵.۶ مایل و زمان پرواز تا ۴۰ دقیقه برخوردار است.

این پهپاد یک پکیج کامل است. همچنین، اگر دنبال موردی با کمی تفاوت هستید، پلتفرم پهپادEVO II  دارای یک نسخه‌ی 8K نیز هست که در بخش سنسور و برخی قابلیت‌ها، کمی با این مدل تفاوت دارد.

بهترین برای سینمای حرفه‌ای: DJI Matrice 600 Pro

صادقانه بگویم، تمامی مدل‌های سری ماتریس DJI به اینجا تعلق دارند، اما من DJI Matrice 600 Pro را انتخاب کردم، زیرا این مدل دروازه ورود به این بخش است. مقرون به‌صرفه‌ترین بودن یعنی این‌که بیشتر مردم احتمالاً اول این را انتخاب می‌کنند، به‌علاوه، این پهپاد از گیمبال Ronin-MX پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا ۳۴ پوند وزن را نگه دارد. این بدین معنی است که می‌توانید هر دوربین بدون آینه یا DSLR و بسیاری از دوربین‌های سینمایی مدرن را روی این پهپاد نصب کنید. با توجه به این‌که امسال دوربین‌های Sony FX6  ،Canon EOS C70 ، RED KOMODO 6K را داریم، فکر نمی‌کنم که مردم مشکلی برای پیدا کردن یک دوربین با کیفیت سینمایی جمع‌وجور برای کار با پهپاد داشته‌ باشند. شما فقط به خود پهپاد نیاز دارید.

بهترین وسیله‌ی قابل‌کنترل زیر آب: Power Vision PowerRay Wizard

رفتن به زیرآب و فیلم‌برداری کردن به این معنی نیست که شما حتماً باید لباس غواصی به تن کنید؛ می‌توانید به‌جای آن یک وسیله‌ی قابل‌کنترل از راه دور زیرآبی بگیرید. مدل PowerRay، از شرکت Power Vision به خاطر قیمت نسبتاً مناسب و ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد جز موارد موردعلاقه‌ی ما است. این وسیله می‌تواند تا عمق ۳۰ متر به زیر آب برود و یک کابل اتصال ۷۰ متری برای استفاده از آن به‌دوراز قایق یا اسکله دارد. در مورد کیفیت تصویر، این وسیله قادر به فیلم‌برداری با کیفیت  UHD 4K است و می‌تواند به‌سادگی عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بگیرد. یک باطری بزرگ برای مدتی طولانی انرژی آن را تأمین می‌کند، درحالی‌که چراغ‌هایش در شرایط کم‌نور می‌تواند کمک کند (و اگر به‌اندازه‌ی کافی به عمق بروید، همیشه کم‌نور است!

نسخه Wizard همراه با یک جفت عینک واقعیت مجازی ZEISS ONE Plus برای پخش زنده‌ی Real Time با کیفیت فول اچ‌دی ارائه می‌شود که می‌توانید از آن برای کنترل دستگاه استفاده کنید. همچنین ماهیگیران از قابلیتPowerSeeker Fishfinder  این محصول با توانایی تشخیص ماهی و ارائه جزییاتی از زیرآب تا عمق ۴۰ متر، نور فریب‌دهنده ماهی و قابلیت انداختن طعمه از راه دور لذت خواهند برد.

این یک پکیج سرگرم‌کننده و فراتر از فقط فیلم‌برداری کردن است.

نشان افتخار: DJI Mavic 2 Pro

حس کردم نمی‌توانم به DJI Mavic 2 Pro در این لیست نپردازم. شخصاً اسم این مدل را وقتی دو سال پیش امتحانش کردم «بهترین پهپاد برای مشتری تاکنون» گذاشتم. این مدل به‌سختی و فقط توسط EVO II PRO شکست داده‌شده، اما همچنان انتخاب بسیاری از فیلم‌سازان است. این مدل بسیار شناخته‌شده و دارای سابقه‌ی عملکرد قابل‌اطمینانی است. سخت است که دوربین برند Hasselblad و سنسور 1 اینچی و فیلم‌برداری فوق‌العاده‌ی۱۰ بیتی 4K آن را دوست نداشت. به‌علاوه، حالت‌های مختلف دوربین DJI مانند ردیابی و عکس‌های خودکار متنوع، می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

با در نظر گرفتن این‌که این پهپاد چند سالی سن دارد، دلیل دیگری که در اینجا اسمش را آوردم این است که ممکن است بتوانید آن را با قیمت خوبی پیدا کنید.

 از پهپادها نترسید. این محصولات دارای عملکردهای ایمنی زیادی برای جلوگیری از اجرای ناامن پرواز و یا برخورد با موانع هستند و اگر دنبال یکی از آن‌ها برای فیلم‌سازی هستید، امروزه گزینه‌های بسیار فوق‌العاده‌ای وجود دارد.

پهپاد موردعلاقه‌ی شما چیست؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید و هر سؤالی که ممکن است داشته باشید را راحت بپرسید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.