دوربین Vuze برای ساخت ویدئو‌های 360 درجه

0 1,455

به خاطر دارید که مدتی پیش شرکت نوکیا با معرفی دوربین 360 درجه و البته گرانقیمت OZO خبر‌ساز شد. در نمایشگاه CES 2016 امسال شاهد یک دوربین جدید 360 درجه با رزولوشن 4K هستیم که احتمالاً برخلاف دوربین 60 هزار دلارینوکیا می‌تواند برای کاربران خانگی نیز کاربرد داشته باشد. دوربین Vuze ساخت شرکت HumanEyes، شامل هشت لنز مستقل است که مانند دوربین‌های دو چشمی در چهار جهت بدنه این دوربین قرار گرفته‌اند که هر یک از آنها می‌تواند تصویر جداگانه 4K را ضبط کند. با پیکسل در #PixelCES2016 همراه باشید.

Jeff Miller مدیر فروش این شرکت اینطور توضیح می‌دهد: “هر یک از این لنز‌ها می‌توانند تصویر 4K جداگانه‌ای را ضبط کنند که می‌توانند در کنار یکدیگر یک تصویر 360 درجه کروی از محیط پیرامون را به صورت یک ویدئوی 360 درجه قابل جابجایی در داخل Vuze ذخیره کنند.”
وقتی ویدئو ضبط می‌شود می‌تواند مستقیما روی کارت حافظه داخل دوربین ذخیره شود یا برای پردازش به کامپیوتر منتقل گردد. البته هنوز مشخص نشده است که چه نوع کارت حافظه‌ای (احتمالاً از نوع SD سرعت بالا) می‌بایست برای این دوربین به کار گرفته شود، شرکت HumanEyes نرم‌افزار پیشرفته‌ای را برای استیچ کردن زنده (چسباندن ویدئو‌ها به یکدیگر) ویدئو‌های در حال ضبط تولید کرده است که ظاهرا می‌تواند تا یک‌ساعت ضبط بدون توقف روی SD کارت داشته باشد.
این دوربین دارای یک اپلیکیشن موبایل برای iOS یا Android است که برای کنترل و توقف ضبط ویدئو از طریق تلفن‌های همراه یا تبلت‌ها استفاده می‌شود. همچنین دو وسیله جانبی نیز برای Vuse معرفی شده که می‌توانند برای فیلمبرداری سلفی از خود یا برای فیلمبرداری ثابت 360 درجه به کار روند.

ویدئوی معرفی Vuze را در زیر ببینید:

قرار است این دوربین از چند ماه آینده با قیمت زیر 1000 دلار (احتمالاً 899 دلار) در رنگ‌های متنوعی وارد بازار شود و احتمالا رقیب جدی ارزان‌قیمتی برای OZO نوکیا خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.