۱۰ تفاوت اصلی دوربین‌ه X-T4 فوجی‌فیلم و a7 III سونی

0 2,772

دوربین X-T4 ویژگی‌های تحسین‌برانگیزی برای عکاسی و فیلم‌برداری دارد. کمبود‌های دوربین پیش از خود یعنی X-T3 را جبران کرده و حالا یکی از بهترین دوربین‌های بازار است.

دوربین A7-III قدیمی‌تر است ولی هنوز هم به لطف سنسور فول‌فریم، ترکیب عملکرد بی‌نقص و قیمت مقرون‌به‌صرفه از بهترین دوربین‌ها است.

 

 

۱- طراحی

تفاوت‌های مهمی بین این دو دوربین وجود دارد، اما بهتر دانستیم که مقایسه آن‌ها را از همان چیزی که با دیدن دوربین به چشم می‌خورد یا به‌عبارت‌دیگر ظاهر و طراحی، شروع کنیم.

 

دوربین A7 III سونی

دوربین X-T4 فوجی

 

 

دوربین X-T4 از همان طراحی محبوب نسل‌های قبلی استفاده می‌کند ولی از نظر اندازه کمی بزرگ‌‌تر شده است. اگر آن را با A7-III مقایسه کنیم، فوجی بزرگ‌تر اما سبک‌تر است.

  • X-T4 فوجی: ۸/۶۳ x ۸/۹۲ x ۶/۱۳۴ میلی‌متر، ۶۰۷ گرم
  • A7-III سونی: ۷/۷۳ x ۶/۹۵ x ۹/۱۲۶ میلی‌متر، ۶۵۰ گرم

مقایسه ابعاد دو دوربین A7 III و X-T4

هر دو دوربین نسبت به شرایط آب و هوایی مقاوم هستند. فوجی‌فیلم اعلام کرده است این دوربین در مقابل گردوخاک و رطوبت مقاوم است و می‌تواند تا دمای منفی ۱۰ درجه سانتی‌‌گراد را تحمل کند، اما‌ سونی فقط به گردوخاک و رطوبت اشاره می‌کند.

گریپ دوربین A7-III در قسمت جلویی اندازه بزرگ‌تری دارد. می‌توان بر روی این دوربین گریپ نیز متصل کرد تا در هنگام استفاده از لنزهای سنگین و بلند، استفاده و حمل دوربین در دست آسان‌تر باشد. با توجه به شبیه بودن بدنه دوربین X-T4 به X-T3، استفاده از گریپ اضافی بر روی این دوربین نیز در هنگام استفاده از لنزهای بلند مانند XF 100-400mm می‌تواند حس بهتری را در استفاده از دوربین فراهم کند.

 

علاوه بر برخی تغییرات ظاهری، جالب‌توجه‌ترین بخش اضافه شده بر روی دوربین X-T4، سوئیچ انتخاب حالت فیلم‌برداری/عکاسی است که زیر دکمه تنظیم شاتر قرار دارد.

در A7-III کاربر می‌تواند از سوئیچ حالت تصویربرداری که روی دوربین قرار دارد استفاده کند. علاوه بر این، دوربین فوجی دکمه‌های کنترلی برای تنظیم ISO و حالت عکس‌برداری (drive modes) دارد.

هر دو دوربین اهرم‌هایی برای فوکوس خودکار و دکمه‌های مختلفی دارند که می‌توان برای آن‌ها کاربردی سفارشی تعریف کرد. این دو دوربین همچنین علاوه بر منوی اصلی، منوی دسترسی سریع قابل تنظیمی دارند که می‌توان تنظیمات دلخواه را به آن‌ افزود.

 

 

نمای پشتی X-T4
نمای پشتی X-T4

 

نمای پشتی A7-III
نمای پشتی A7-III

 

از خصوصیت‌هامشترک دیگر این دو دوربین باید به وجود دو درگاه کارت حافظه و همچنین امکان ذخیره‌سازی هم‌زمان بر روی دو کارت حافظه اشاره کرد. برتری X-T4 در این است که هر دو درگاه حافظه با کارت‌های حافظه با استاندارد UHS-II سازگار هستند ولی فقط یکی از درگاه‌های کارت حافظه دوربین A7-III این ویژگی را دارد.

 

 2- منظره‌یاب الکترونیک و نمایشگر

دوربین X-T4 دارای منظره‌یاب OLED با وضوح ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای است  و وقتی حالت Boost فعال باشد نرخ بازسازی تصویر در این منظره‌یاب برابر با ۱۰۰ فریم بر ثانیه خواهد بود.

منظره‌یاب دوربین X-T4
منظره‌یاب دوربین X-T4

منظره‌یاب دوربین A7-III وضوح کمتری دارد (۲.۳۶ میلیون نقطه) و حداکثر نرخ بازسازی تصویر در آن برابر با ۶۰ فریم بر ثانیه است. اما بزرگ‌نمایی دوربین A7-III (0.78x در مقابل 0.75x)بالاتر است. در هر دو منظره‌یاب حداکثر فاصله‌ای که می‌توان تصویری شفاف مشاهده کرد برابر با ۲۵ میلی‌متر است.

منظره‌یاب دوربین A7 III سونی
منظره‌یاب دوربین A7 III سونی

نمایشگر پشتی X-T4 قابلیت باز شدن به کنار را دارد و می‌توان آن را تا ۱۸۰ درجه چرخاند. این ویژگی در بسیاری از دوربین‌های دیگر هم وجود دارد و معمولاً کسانی که زیاد فیلم‌برداری می‌کنند آن را ترجیح می‌دهند.

نمایشگر دوربین A7-III تنها مکانیسم چرخشی دو جهتی دارد (بالا و پایین) و نمی‌توان آن را چرخاند.

 

نمایشگر دوربین X-T4 فوجی‌فیلم

نمایشگر دوربین A7 III

ال‌سی‌دی X-T4 همانند منظره‌یاب آن وضوح بیشتری دارد (۱.۶۲ میلیون نقطه در مقابل ۰.۹۲ میلیون نقطه).

در مورد قابلیت‌های لمسی صفحه‌‌نمایش باید گفت که X-T4 فوجی‌فیلم قابلیت‌های بسیار بیشتری را در اختیار کاربر گذاشته است. می‌توان در منوی Q منطقه‌ی فوکوس خودکار را تغییر داد، عکس گرفت، با لمس کردن تا چهار کارکرد را فعال کرد، صورت یکی از افرادی را که درون قاب است را در اولویت قرار داد و تنظیمات را عوض کرد. همچنین می‌توان تمام تنظیمات، ازجمله نوردهی در حالت فیلم‌برداری را از این طریق تغییر داد.

در A7-III می‌توان با استفاده از صفحه‌ی لمسی نقطه‌‌ی فوکوس را تغییر داد(در زمان استفاده از منظره‌یاب الکترونیکی هم می‌توان این کار را انجام داد) یا بزرگ‌نمایی را با دو بار لمس کردن فعال کرد.

 

3- سنسور و کیفیت تصویر

مدل‌های X-T4 و A7-III سنسورهای متفاوتی دارند. با اندازه‌ی سنسور شروع می‌کنیم.

فوجی از همان سنسوری که در دوربین X-T3 به کار رفته، استفاده کرده است که یک سنسور APS-C با وضوح ۲۶.۱ مگاپیکسل (BSI)، بدون فیلتر تصحیح فرکانس و با الگوی X-Trans است.

در سمت مقابل A7-III دارای سنسور فول‌فریم (35mm) با وضوح ۲۴.۲ مگاپیکسلی(BSI)، فیلتر تصحیح فرکانس و الگوی Bayer

تفاوت اندازه‌ سنسورهای فول فریم و APS-C در تصویر

دامنه ایزو

  • فوجی‌فیلم X-T4: دامنه ایزو این دوربین در حالت عادی برابر با ۱۶۰ تا ۱۲۸۰۰ و در حالت گسترش یافته ۸۰ تا ۵۱۲۰۰ است.
  • سونی A7-III: دامنه ایزو این دوربین در حالت عادی از ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ و در حالت گسترش یافته از ۵۰ تا ۲۰۴۸۰۰ است.

به علت اینکه در دوربین X-T4 از همان سنسور APS-C که در دوربین X-T3 به‌کاررفته، استفاده شده است، باید گفت که دامنه داینامیک دوربین A7III که سنسور فول فریم دارد بالاتر است و تصاویر ثبت شده با آن نویز کمتری دارند، همچنین لازم به ذکر است که عملکرد دوربین A7-III در هنگام تنظیم دوربین در حساسیت ایزو بالا، نتیجه بهتری نسبت به دوربین فوجی همراه خواهد داشت.

در این متن نمی‌توان به تمام تفاوت‌های کیفی این دو دوربین اشاره کرد و چیزهای بسیار بیشتری برای بحث کردن وجود دارد. برای مثال، سنسور فوجی به شکل متفاوتی کالیبره شده است و با نوردهی 2/3Ev مشابه با سونی عکس‌های تاریک‌تری می‌گیرد.

مورد دوم اینکه تفاوت در چینش پیکسل‌ها می‌تواند بر حسب نرم‌افزار مورد استفاده، بر وضوح (sharpness) تأثیر بگذارد. سپس نوبت به تنظیمات متفاوت و پروفایل‌های مختلف رنگ می‌رسد.

مقایسه تصویری از یک سوژه

 

4- فیلم‌برداری

باید به مسئله اعتراف کرد که دوربین‌های فوجی طی دو سال گذشته پیشرفت قابل‌توجهی در قسمت‌ فیلم‌برداری کرده‌اند. عملکرد سری X-T دوربین‌های فوجی‌فیلم در فیلم‌برداری به‌قدری پیشرفت کرده که باید گفت فیلم‌برداری با این دوربین‌ها امروزه در بعضی از جهات حتی نسبت به دوربین‌های سونی نیز خروجی بهتری را در اختیار می‌گذارد.

بگذارید با چیزهایی شروع کنیم که در هر دو مشترک هستند. هر دو دوربین می‌توانند:

  • بدون برش و با خوانش کامل پیکسل‌ها تا سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌های 4K ضبط کنند.
  • ضبط کلیپ‌های حداکثر ۳۰ دقیقه‌ای
  • ضبط با گاما HLG
  • ضبط با Log curve (سونی دو گزینه برای انتخاب دارد)

حالا نوبت چیزهایی است که X-T4 می‌تواند انجام دهد و A7-III نمی‌تواند:

  • فیلم‌برداری 4K تا 50/60p (با برش سنسور 18x برابری و حداکثر زمان ۲۰ دقیقه‌ای)
  • نسبت تصویر DCI در 4K و 2K
  • فیلم‌برداری 4K تا 400Mbps با فشرده‌سازی ALL-I (سونی تا 100Mbps و فشرده‌سازی IPB)
  • فیلم‌برداری درونی 10-bit 4:2:0 (کدک 265)، 10-bit 4:2:2 با HDMI (سونی A7-III فقط 8-bit انجام می‌دهد)
  • کیفیت Full HD تا 240fps در حالت High Speed* (سرعت سونی 120fps است)

* نکته: در حالت High Speed (اسلوموشن)، X-T4 کراپ 1.29x برابری به همراه دارد.

حالت‌های مختلف فیلم‌برداری دوربین X-T4 فوجی
فوجی‌فیلم X-T3: بدون برش تا 30fps ـ (4K) فوجی‌فیلم X-T3: برش 1.18x در 50/60p ـ (4K) فوجی‌فیلم X-T3: برش 1.29x در حالت high speed ـ (1080p)

 

می‌توان به جزئیات دیگری هم اشاره کرد. سونی A7-III در فیلم‌برداری 4K تا 24/25p سنسور را برش نمی‌دهد ولی در 30p برش آن برابر با 1.2x است. سونی همچنین حالت کراپ Super35 نیز دارد.

حالت‌های مختلف فیلم‌برداری دوربین A7 III
سونی A7-III: بدون برش در 24/25p ـ (4K) سونی A7-III: برش 1.2x در 30p ـ (4K) سونی A7-III: حالت APS-C (برش 1.5x)

 

دوربین A7-III سونی دو حالت برای فیلم‌برداری با فریم ریت بالا، بدون کراپ و با وضوح 1080p را در اختیار کاربران گذاشته است. حالت معمولی که در آن صدا ضبط می‌شود و سرعت پلی بک عادی است، که یعنی باید در زمان ویرایش فریم‌ریت را تغییر دهید تا حالت اسلوموشن به دست بیاید. اما در حالت Q&S اسلوموشن در دوربین ساخته می‌شود و برخلاف فوجی در این حالت ویدیو فاقد صدا خواهد بود.

سونی تنظیمات پیشرفته‌ی بیشتری برای سفارشی کردن ظاهر عکس‌ها دارد (Picture Profile) و می‌تواند پارامترهای زیادی مانند رنگ، گاما، سطح سیاهی و غیره را به همراه این دوربین تنظیم کرد. در سمت دیگر دوربین فوجی X-T4 تنظیماتی مانند دامنه‌ی دینامیک، هایلایت/سایه و حالت‌ شبیه‌ساز دوربین‌های فیلمی دارد.

منوی تنظیمات در دوربین A7 III سونی
منوی Picture Profile در سونی

فوجی X-T4 دارای ورودی میکروفون ۳.۵ میلی‌متری و فاقد خروجی هدفون است. می‌توانید با مبدل از پورت USB استفاده کنید که البته این مبدل در جعبه‌ی دوربین وجود دارد.

سونی A7-III هم ورودی میکروفون و هم خروجی هدفون دارد که هر دو از نوع ۳.۵ میلی‌متر هستند.

 

 ۵لرزش‌‌گیر ۵ محوره

دوربین X-T4 دومین دوربین APS-C فوجی است که لرزش‌‌گیر داخلی دارد. این لرزش‌‌گیر دارای رتبه‌ی رسمی 6.5Ev (انجمن دوربین و محصولات تصویربرداری، CIPA) است ولی این موضوع می‌تواند با توجه به لنز مورداستفاده متغیر باشد (حداقل میزان تضمین شده 5Ev است). سونی A7-III طبق ویژگی‌های رسمی منتشر شده می‌تواند تا ۵ استاپ اثر لرزش دوربین را جبران کند.

مکانیزم لرزش‌‌گیر ۵ محوره در X-T4
مکانیزم لرزش‌‌گیر ۵ محوره در X-T4

هر دو سیستم در ۵ محور کار می‌کنند (وارونه کردن دوربین، تکان دادن سر دوربین به چپ و راست، تکان دادن سر دوربین به بالا و پایین، حرکت در محور X و Y) ولی زمانی که لنزی با قابلیت لرزش‌گیری اپتیکال به دوربین متصل باشد از محورهای کمتری استفاده می‌کنند. می‌دانم که در سونی از سه محور (وارونه کردن، Y و X) استفاده می‌شود و در فوجی‌فیلم با توجه به لنز می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال XF 80mm ماکرو لرزش‌‌گیر اپتیکال پیشرفته‌‌ای دارد که در ۴ محور کار می‌کند پس در نتیجه دوربین فقط از یکی از محورها استفاده می‌کند.

مکانیزم لرزش‌‌گیر ۵ محوره در A7-III
مکانیزم لرزش‌‌گیر ۵ محوره در A7-III

تثبیت‌کننده تصویر در فیلم‌برداری هم موثر است و در این مقایسه باید گفت X-T4 قابلیت‌های بیشتری مثل لرزش‌‌گیر الکترونیکی برای تثبیت تصویر در هنگام راه رفتن و قابلیتی با نام IS Mode Boost برای بهبود نتایج تصویربرداری به همراه دارد.

لرزش‌‌گیر A7-III برای عکس‌‌برداری خوب و برای فیلم‌برداری قابل قبول است. مدل X-T4 ویژگی‌ها و گزینه‌های بهتری برای فیلم‌برداری ارائه داده است و اگر بخواهیم بر پایه‌ی آخرین دوربین فوجی که لرزش‌‌گیر داخلی داشت (X-H1) قضاوت کنیم، باید گفت دوربین X-T4 عملکرد بهتری دارد.

 

 ۶- فوکوس خودکار

هر دو دوربین فوکوس خودکار هیبریدی دارند. فوجی X-T4 دارای ۱۱۷ نقطه‌‌ی فاز/کنتراست است. با بعضی از تنظیمات خاص می‌توانید نقطه‌های بیشتری (۴۲۵) برای تنظیم دقیق‌تر فوکوس داشته باشید. این نقطه‌ها بیشتر سطح سنسور را پوشش می‌دهند.

 

۴۲۵ نقطه (شبکه‌ی 25×17)
۴۲۵ نقطه (شبکه‌ی 25×17)
۱۱۷ نقطه (شبکه‌ی 13×9)
۱۱۷ نقطه (شبکه‌ی 13×9)

 

 

سونی A7-III تعداد ۴۲۵ نقطه‌‌ی کنتراست و ۶۹۳ نقطه‌‌ی تشخیص فاز دارد که ۹۳ درصد سطح سنسور را پوشش می‌دهند.

 

تعداد نقاط تشخیص فاز
۶۹۳ نقطه (تشخیص فاز)
تعداد نقاط فوکوس
۴۲۵ (تشخیص کنتراست)

 

 

حداقل حساسیت فوجی‌فیلم -6Ev با لنز f/1.4 است و A7-III با لنز f/2 مقداری برابر با -3Ev ارائه می‌دهد (-4Ev  با f/1.4).

فوجی‌فیلم برای X-T4 نرم‌افزار به‌روزشده‌ای توسعه داده است که برای بهتر شدن دقت، داده‌های بیشتری را مثل رنگ‌ و شکل‌ و فاصله‌ ذخیره می‌کند. به گفته شرکت فوجی، سرعت دریافت اطلاعات دوربین 0.02s است.

هر دو دوربین سیستم تشخیص صورت و چشم دارند. این سیستم در A7-III بسیار خوب عمل می‌کند و از فوکوس خودکار تشخیص چشم می‌توان برای تصویربرداری از حیوانات نیز استفاده کرد. الگوریتم X-T4 در این قسمت به‌روز‌ شده است که باید باعث ارتقاء نتایج شود.

 

 ۷- شاتر و سرعت عکس‌برداری پی‌درپی

فوجی X-T4 شاتری مکانیکی با عمر ۳۰۰۰۰۰ شاتر و حداکثر سرعت یک هشت‌هزارم ثانیه دارد. سونی A7-III حداکثر سرعت مشابهی دارد و عمر آن نیز ۲۰۰۰۰۰ چرخه است.

کمترین سرعت شاتر قبل از حالت Bulb در سونی ۳۰ ثانیه است. جالب اینکه X-T4 حالتی به نام T دارد که اجازه می‌دهد زمان نوردهی تا ۱۵ دقیقه طول بکشد. اگر به زمان طولانی‌تری نیاز داشته باشید حالت Bulb هم در دسترس است.

وقتی به شاتر الکترونیکی نگاه می‌کنیم ویژگی‌ها جالب‌تر می‌شوند، به‌خصوص در مورد X-T4 این امر بیشتر صدق می‌کند. اول اینکه دوربین فوجی می‌تواند با سرعت یک سی‌ودو هزارم ثانیه کار کند ولی از آن مهم‌تر، در این حالت سرعت عکاسی پی‌درپی افزایش خواهد یافت.

فوجی X-T4 با شاتر مکانیکی می‌تواند تا سرعت ۱۵ فریم بر ثانیه عکس‌برداری کند، درحالی‌که سرعت A7-III سونی ۱۰ فریم بر ثانیه است (با فعال بودن AE/AF در هر دو دوربین). اگر از شاتر الکترونیکی استفاده کنید سرعت X-T4 تا ۲۰ فریم بر ثانیه یا ۳۰ فریم بر ثانیه البته با کراپ 1.25x بالا می‌رود (خروجی 16MP). در اینجا هم این سرعت‌ها با فوکوس خودکار مداوم و فایل‌های RAW در دسترس هستند. دوربین A7-III سرعت عکس‌برداری متناوب را در زمان استفاده از شاتر الکترونیکی افزایش نمی‌دهد.

عکس: برش سنسور 1.25x در عکسی از پرواز پرنده‌ی شکاری در بالای آب

علاوه بر این‌ها X-T4 می‌تواند با شاتر الکترونیکی با سرعت 20/30fps، نمایش زنده و بدون مسدود شدن دید (blackout) داشته باشد، دقیقاً مانند پرچم‌داران A9 و A9 II سونی. شما همچنین می‌توانید حالت Pre-Shoot را فعال کنید که فریم‌ها قبل از اینکه دکمه‌ی شاتر را کاملاً فشار دهید در حافظه‌ی بافر ذخیره و به‌روز می‌شوند تا بتوانید از لحظات غیرمنتظره عکس بگیرید.

حالت‌های مختلف X-T3 در عکاسی پی‌درپی
کراپ تصویر در سرعت‌های ۲۰ فریم و ۳۰ فریم بر ثانیه در دوربین X-T3

۸- باتری

فوجی X-T4 از باتری جدیدی استفاده می‌کند که ظرفیت آن در مقایسه با نسل قبلی افزایش‌یافته است.

ظرفیت باتری NP-W235 فوجی 2350mAh است و با هر بار شارژ کامل می‌توان ۵۰۰ عکس به همراه آن گرفت (۶۰۰ عکس در حالت کم‌مصرف).

باتری X-T4

باتری فوق‌العاده‌ی A7-III یعنی NP-FZ100 ظرفیتی برابر 2280mAh دارد و عکس‌های بیشتری می‌گیرد (۷۱۰ عکس با مانیتور ال‌سی‌دی و ۶۱۰ عکس با منظره‌یاب الکترونیکی).

همچنین هر دو دوربین را می‌توان با USB برق‌رسانی و شارژ کرد و باتری گریپ رسمی برای هر دو در دسترس است.

باتری a7 III

 9سیستم لنز

مثل همیشه بهتر است کمی هم درباره‌ی لنز‌ها حرف بزنیم، به‌خصوص اگر با دو این سیستم‌ آشنا نیستید.

فوجی‌فیلم تعداد زیادی از لنز‌ها را برای مانت X که در هنگام نگارش این مقاله برابر با ۲۸ عدد هستند، عرضه کرده است. در این ۲۸ لنز، لنزهای متنوعی ازجمله لنزهای واید، تله‌فتو و لنزهای فیکس پرسرعت وجود دارد. گزینه‌های کامپکتی مانند سری f/2 نیز برای این مانت وجود دارد که فوکوس خودکار سریعی دارند و در مقابل آب‌وهوا مقاوم هستند.

می‌توانید لنزهای ساخته شده توسط سایر شرکت‌ها هم بر روی این دوربین استفاده کرد ولی بسیاری از آن‌ها فوکوس دستی دارند. بااین‌وجود، Viltrox اخیراً تلاش‌هایی برای ارائه‌ی لنزهای پرایم فوکوس خودکار با قیمت‌های مناسب داشته است و Tokina اخیراً اعلام کرده است تولید لنزهای فوکوس خودکار برای این سیستم را شروع خواهد کرد که خبر بسیار خوبی است.

سیستم E-mount سونی به دلایل مختلفی گزینه‌های بیشتری برای ارائه دارد. سونی از زمان ارائه‌ی نسل A7 تلاش‌های زیادی را آغاز کرده است و حالا برای سری فول‌فریم ۳۱ لنز دارد. علاوه بر این‌ها، برند‌هایی مانند سامیانگ، زایس، سیگما و تامرون به‌صورت فعال در این سیستم سرمایه‌گذاری می‌کنند که یعنی کاربران حالا بین نسخه‌های گران/ارزان و کوچک/بزرگِ لنزهای مختلف حق انتخاب دارند. انتخاب‌های بسیاری برای بودجه‌ها و نیازهای مختلف وجود دارد که این موضوع از نقاط قوت اصلی دوربین‌های سونی محسوب می‌شود.

همچنین می‌توانید با استفاده از آداپتور از لنزهای DSLR در هر دو دوربین استفاده کنید. من هرگز این کار را با فوجی امتحان نکرده‌ام و نمی‌توانم بگویم عملکرد آن چطور خواهد بود (می‌دانم آداپتور‌هایی وجود دارند که از سیستم‌های اتوماتیک از جمله فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کنند) در مورد سونی، این موضوع یکی از نقاط قوت سیستم آن‌ها بوده است. عملکرد می‌تواند در استفاده از لنزها و مبدل‌های مختلف متفاوت باشد و با اینکه به سرعت لنزهای اصلی نمی‌رسند در بسیاری از موارد در کمال تعجب خوب کار می‌کنند.

 

 10- قیمت

قیمت دلاری بدنه‌ی X-T4 برابر با ۱۷۰۰ دلار و قیمت دلاری دوربین سونی A7-III کمی گران‌تر و برابر با ۲۰۰۰ دلار است.

 

نتیجه‌گیری

بعضی از شما با نگاه کردن به‌اندازه‌ی سنسور بلافاصله می‌دانید کدام مدل را می‌خواهید. و واقعاً اشکالی ندارد.

ولی اگر عمیق‌تر نگاه کنید تصمیم‌گیری سخت‌تر می‌شود. به نظر می‌رسد X-T4 بسیاری از ویژگی‌ها را مهیا کرده است که باید به سنسور خوب، توانایی‌های تحسین‌برانگیز در فیلم‌برداری، لرزش‌‌گیر ۵ محوره، سرعت بالای عکس‌برداری پی‌درپی و دید زنده‌ی بدون مسدود شدن تصویر اشاره کرد. واقعاً حس دوربینی را دارد که برای بیشتر موقعیت‌ها و سبک‌های عکاسی مناسب است.

دوربین A7-III هم نتایج بی‌نقصی را در هر زمینه‌ای ارائه می‌دهد. اگر حالا که دارم این مقایسه را می‌نویسم بخواهم کمی به ابعاد منفی نگاه کنم، باید بگویم بعضی از ویژگی‌ها سونی (وضوح منظره‌یاب الکترونیکی و قابلیت‌‌های آن در فیلم‌برداری)در مقایسه با جدیدترین مدل‌های شرکت‌های رقیب کمی قدیمی شده‌اند. ولی عمر دوربین بیشتر از دو سال است پس این موضوع مهمی است.

پیشنهاد من این است که در کنار تمرکز بر اندازه‌ی سنسور یا ویژگی‌های فیلم‌برداری (مگر اینکه بدانید دقیقاً چه چیزی می‌خواهید)، به هر سیستم به شکل کلی نگاه کنید تا بتوانید درک بهتری نسبت به قابلیت‌های آن داشته باشید و تنها یک فاکتور را تحت نظر نگیرید.

 

منبع: mirrorlesscomparison.com

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.