معرفی گلکسی واچ ۴، جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ

0 1,670

سامسونگ در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ خبر عرضه دو ساعت جدید هوشمند با نام‌های گلکسی گلکسی واچ ۴ کلاسیک و گلکسی واچ ۴ معمولی را به علاقه‌مندان داده است. ساعت‌های جدید نه‌تنها پردازشگر قوی‌تری نسبت به ساعت‌های قبلی سامسونگ یعنی گلکسی واچ ۳ خواهند داشت، بلکه ظرفیت باتری این ساعت‌ها نیز بالاتر است و همچنین طراحی فیزیکی باریک‌تری نیز دارند.

گلکسی واچ ۴ معمولی در قطر  ۴۴ و ۴۰ میلی‌متری و گلکسی واچ کلاسیک در سایزی کمی بزرگ‌تر و در اندازه ۴۶ و ۴۲ میلی‌متری  عرضه خواهند شد.

سامسونگ گلکسی بادز ۲؛ سبک و خوش‌صدا با قیمت مناسب

البته تغییرات ورژن جدید این ساعت‌های هوشمند را نمی‌توان تنها محدود به شکل ظاهری دانست و همان‌طور که شرکت سامسونگ اعلام کرده، این ساعت‌ها دارای پردازشگر ۵ نانومتری Exynos w 920 هستند که این پردازشگر نسبت به پردازشگر داخلی موجود در ساعت‌های قبلی دارای ۲۰ درصد سرعت بیشتر پردازش اطلاعات و همچنین ده برابر سریع‌تر در رندر گرافیکی هستند.

همچنین حافظه داخلی این ساعت‌ها نیز دو برابر ساعت‌های قبلی یعنی ۱۶ گیگابایت و حافظه رم این ساعت‌ها نیز که برابر با ۱.۵ گیگابایت است۵۰ درصد بیشتر از ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ است. باوجوداین به‌روزرسانی‌ها ساعت هوشمند جدید سامسونگ نه‌تنها عملکردی سریع‌تر خواهد داشت، بلکه با حافظه داخلی بالاتر به کاربر امکان ذخیره‌سازی تعداد زیادی قطعه موسیقی برای استفاده در حالت آفلاین خواهد داد.

سیستم‌عامل این ساعت‌ها نیز برخلاف ساعت‌های قبلی که دارای سیستم‌عامل Tizen  بودند که توسط توسعه‌دهندگان سامسونگ طراحی شده بود، سیستم‌عامل جدید Watch OS   بر روی این ساعت‌های هوشمند خواهد بود؛ این سیستم‌عامل که توسط شرکت گوگل معرفی شده به کاربران این ساعت‌ها امکان استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های سامسونگ و گوگل را به‌صورت هم‌زمان خواهد داد.

این ساعت‌های  هوشمند با باتری‌های ۳۶۱ و ۲۴۷ میلی‌آمپری روانه بازار خواهند شد که توسط این باتری‌ها امکان استفاده از ساعت تا ۴۰ ساعت را به کاربر ارائه می‌دهند و همچنین در مدت‌زمان ۲ ساعت نیز کاملاً شارژ می‌شوند. همچنین بنا به سایزی که انتخاب می‌کنید این ساعت‌ها دارای صفحه‌نمایش ۱.۱۹ و ۱.۳۶ اینچی سوپرامولد با چگالی پیکسل ۳۵۰ ppi  هستند.

این ساعت‌ها دارای قابلیت‌های جدیدی برای سلامتی کاربران مانند اندازه‌گیری دقیق اکسیژن خون به‌صورت مداوم، اندازه‌گیری چربی بدن، میزان آب و بسیاری از قابلیت‌های دیگر را در اختیار می‌گذارد که این قابلیت‌ها می‌توانند به بهبود سلامتی کاربران کمک شایانی کنند. بسیاری از این قابلیت‌ها به لطف وجود سنسور جدید BioActive  سامسونگ در این ساعت‌ها  است که این سنسور در اصل ادغام سه سنسور در یک حسگر است که قابلیت‌های بسیاری ازجمله اندازه‌گیری دقیق ضربان قلب را دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های این ساعت در جهت بهبود سلامتی ، امکان ردیابی هوشمند بیش از صد حرکت مختلف ورزشی است که با کمک این قابلیت می‌توان فعالیت ورزشی روتین باکیفیتی را تجربه کرد.

امکان پیش‌خرید این ساعت‌های هوشمند از تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ توسط سامسونگ فراهم شده و در روز ۲۷ آگوست به‌صورت رسمی این ساعت‌ها برای فروش مستقیم عرضه خواهند شد .

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.