نسل سوم گلکسی زد، نگاهی به گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ

0 1,430

بالاخره انتظارها به پایان رسید و سامسونگ از نسل جدید گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشو یعنی Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 پرده برداشت. سامسونگ که در زمینه عرضه عمومی این نوع گوشی‌ها تجربه کافی پیدا کرده، امسال با طراحی به روز، فناوری‌های هیجان‌انگیز و کارایی بیشتر همه را شگفت‌زده کرد. ظرافت بسیار بالای گوشی‌های تاشو، قیمت بالای نمایشگر آن‌ها و کارایی نه چندان متفاوت، همواره این دسته از گوشی‌ها را به یک کالای تزئینی تبدیل می‌کرد. اگرچه سامسونگ در این نسل جدید، در کنار رابط کاربری جدید، به قدری برگ برنده رو کرده که احتمالا شما هم احساس نیاز به داشتن یکی از این گوشی‌ها را پیدا کنید!

سامسونگ گلکسی زد فولد ۳؛ پیش به سوی گلکسی نوت و فراتر از آن

توقف موقتی تولید سری گلکسی نوت برای بسیاری از طرفداران این گوشی هوشمند خوش‌ساخت و کارامد، خبری ناگوار بود. سامسونگ با معرفی گلکسی S21 Ultra و قلم S-Pen مخصوص، سعی داشت تا هواداران سری نوت را راضی کند ولی همه چیز زیادی دست‌و‌پاگیر شده بود. اما امسال Galaxy Z Fold 3 تجربه جدیدی از قلم هوشمند را وعده داده است. صفحه نمایش بزرگ تاشو برای طراحی و یادداشت کردن فوق‌العاده است و گوشی به راحتی تا می‌شود و جای کمتری اشغال می‌کند. برای این گوشی باید قلم S-Pen Fold Edition را به طور جداگانه تهیه کنید. البته امکان استفاده از نسخه حرفه‌ای تر S-Pen Pro نیز با این گوشی وجود دارد و اتصال بلوتوث کارایی قلم را چند برابر کرده است.

فناوری هیجان‌انگیز بعدی نوآوری سامسونگ در قرار دادن دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشو است. یک حسگر ۴ مگاپیکسلی با آرایشی خاص از پیکسل‌های صفحه‌نمایش پوشانده شده که در هنگام نیاز به استفاده از دوربینَ، پیکسل‌های روی آن خاموش می‌شوند و دوربین کار می‌کند. این اولین نمونه از این فناوری در گوشی‌های سامسونگ است و کیفیت قابل قبولی دارد. ماژول سه‌گانه دوربین اصلی شامل ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دیگر نیز بالای نمایشگر درب بیرونی گوشی در نظر گرفته شده است. حالات استفاده از این دوربین‌ها با توجه به تاشو بودن گوشی نامحدود است و همه چیز به خلاقیت شما بستگی دارد.

پردازنده پرقدرت و جدید اسنپدارگون ۸۸۸، این بار با فناوری ساخت ۵ نانومتری و اتصال پرسرعت 5G، نیرو محرکه این پرچمدار جدید را تآمین می‌کند. ۱۲ گیگابایت رم، سرعت بالای اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزارها و بازی‌ها را تضمین کرده و محدودیتی برای اجرای همزمان آن‌ها ایجاد نمی‌کند. نرخ نوسازی تصویر نیز برای هر دو نمایشگر به صورت خودکار تا ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شود تا نمایش روان تصاویر با حداقل مصرف باتری تضمین شود. البته باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی با فناوری شارژ سریع، همه چیز را برای استفاده‌های سنگین و طولانی مدت فراهم کرده است.

طراحی جدید Galaxy Z Fold 3 چشم‌نواز است. بدنه آلومینیومی با کیفیت، رنگ‌های خیره‌کننده و شیشه‌های گوریلا گلس Victus، حس ارزشمند بودن را منتقل می‌کنند. در کنار این طراحی به روز و ظریف، یک خبر هیجان‌انگیز دیگر نیز وجود دارد. این گوشی تاشو در برابر آب مقاوم است و گواهی IPX8 دارد. حقیقتا باید سامسونگ را برای چنین سطحی از مهندسی تحسین کرد زیرا این گوشی از دو قسمت مجزا و یک لولا تشکیل شده و عایق‌کردن چنین مجموعه‌ای حقیقتا باورنکردنی است. برای پرده‌برداری از راز این ویژگی کالبد شکافی این گوشی، باید تا زمان عرضه عمومی آن صبر کنیم.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳؛ خوش‌ساخت کوچک

نسل‌های قبلی سامسونگ گلکسی زد فلیپ شباهت زیادی به اسباب‌بازی داشتند اما Galaxy Z Flip 3 یک رقیب واقعی برای طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند بازار خواهد بود. بدنه آلومینیومی این گوشی با نهایت ظرافت و دقت طراحی شده است و رنگبندی جدید آن، به جای حس فانتزی بودن، حس لوکس بودن را القا می‌کند. صفحه نمایش بیرونی این گوشی حالا بزرگتر شده و با اندازه ۱.۹ اینچ، برای مطالعه آسان نوتیفیکیشن‌ها یا ثبت یک عکس سلفی بسیار کارامد است. صفحه‌نمایش تاشوی گوشی حالا از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با تنظیم خودکار پشتیبانی می‌کند و با لایه‌ای محافظ پوشانده شده تا در برابر ضربه مقاوم‌تر باشد. دوربین دوگانه اصلی با حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی تصاویری شفاف ثبت می‌کنند و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی سلفی نیز عملکرد رضایت‌بخشی دارد. هنوز مشخص نیست چگونه یک گوشی دو تکه لولادار را می‌شود در برابر آب عایق‌بندی کرد اما این هنر سامسونگ است که گواهی IPX8 را برای این محصول جدید به ارمغان آورده است. ترکیب بی‌رقیب گوریلا گلس Victus، آلومینیوم مقاوم و لولای جدید، این گوشی را به یک اثر هنری تبدیل کرده است.

۸ گیگابایت رم، پردازنده جدید ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ و باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی، اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزارها و بازی‌ها را بر روی این گوشی تضمین می‌کنند. اتصال 5G نیز حداکثر سرعت اینترنت را طی سال‌های پیش رو ممکن خواهد کرد. اگر شما هم با مشکل باز کردن قفل گوشی در زمان استفاده از ماسک روبرو هستید، سامسونگ با یک حسگر اثر انگشت در قسمت دکمه پاور، تمام مشکلات شما را حل کرده است.

سامسونگ با معرفی Galaxy Z Flip 3، نشان داد می‌توان جدیدترین فناوری روز دنیا را در یک کف دست جا داد و کارایی آن را نیز حفظ کرد. با این طراحی و رنگ‌های جدید، مشخصات فنی پرچمدار و کیفیت ساخت بالا، احتمالا وقت آن رسیده که شما هم به دنیای جدید گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشو قدم بگذارید و از این تجربه جدید با قیمت مناسب لذت ببرید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.