کانن لنز سه‌بعدی واقعیت مجازی Canon RF 5.2mm f2.8L Dual Fisheye را عرضه خواهد کرد

0 1,634

لنز 5.2mm فیش‌‌آی دوگانه کانن با حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.8 خود، امکان تصویربرداری 3D VR را برای دوربین EOS R5 فراهم می‌کند.

بررسی اخبار و مشخصات مرتبط با لنز کانن Canon RF 5.2mm f/2.8L Dual Fisheye

کانن از عرضه اولین لنز واقعیت مجازی سه‌بعدی خود با عنوان Canon RF 5.2mm f/2.8L Dual Fisheye که یک لنز با دید VR ۱۸۰ درجه‌ای است و می‌توانید از آن برای فیلم‌برداری و عکاسی استفاده کنید، خبر داده است. این لنز را می‌توان برای نیازهای متفاوتی از تصویر برداری در حوضه سلامت، تولیدات صنعتی تا فیلم‌سازی و تولید محتوای VR استفاده کرد.

لنز سه‌بعدی واقعیت مجازی Canon RF 5.2mm f2.8L Dual Fisheye

در حال حاضر این لنز با دوربین EOS R5 سازگاری دارد، البته در آینده ممکن است که فریمور دوربین‌هایی مانند EOS R6 نیز از این لنز پشتیبانی کنند. لنز کانن Canon RF 5.2mm f/2.8L Dual Fisheye بر روی کیفیت‌ تصویر 8K در سطح حرفه‌ای تمرکز دارد و می‌توان توسط آن واقعی‌ترین تصاویر را تجربه کرد.

 

 

لنز کانن فیش‌آی دوگانه RF 5.2mm f/2.8L در قلب سیستم جدید VR کانن قرار دارد که شامل یک اپلیکیشن VR اختصاصی  جدید با نام EOS VR Utility و همچنین پلاگین EOS VR برای برنامه پریمیر پرو می‌شود. با همراهی این سه ابزار می‌توان پروسه تولید محتوا و ویرایش پس از ضبط ساده‌تری را تجربه کرد.

این لنز می‌تواند دید فیش‌آی با زاویه ۱۸۰ درجه‌ای را ارائه دهد. برخلاف دوربین‌های ۳۶۰ درجه که دید کاملی از صحنه ارائه می‌دهند و پنهان کردن نور و میکروفون در این حالت دشوار است، سیستم ۱۸۰ درجه‌ای کانن می‌تواند چالش‌های جریان کار را کاهش دهد.

دوبین‌های دیگری مانند Insta360 Evo و Vuze XR نیز می‌توانند با کمک سیستم‌های با تکنولوژی بالا مانند Matterport 3D VR فیلم‌برداری VR کنند. شرکت کانن درصدد است که با قرار دادن این قابلیت در بادی دوربین R5، این تکنولوژی را در اختیار حرفه‌ای‌ها و افراد خلاق قرار دهد. اما عملکرد این تکنولوژی چگونه است؟

 

لنز کانن RF 5.2mm f/2.8L Dual Fisheye چگونه کار می‌کند؟

دوربین‌های استریوسکوپی سابق، مانند آن‌هایی که توسط کانن و پاناسونیک تولید شده‌اند؛ به دو دوربین، دو سنسور و دو لنز نیازمند بوده‌اند. سیستم جدید EOS VR دارای دو لنز هایپر-واید با دید ۱۹۰ درجه است که دو تصویر مستطیلی گرد را بر روی یک سنسور می‌تاباند.

این فناوری موجب هم‌ترازی و تطابق کامل دو تصویر دریافت شده از این سیستم دو لنزی می‌شود. همچنین با ادغام دو تصویر بر روی یک سنسور، کیفیت و نوردهی یکپارچه‌ای نیز فراهم خواهد شد. همچنین در سیستم‌های قبلی که نیاز به دو دوربین داشتند، بعد از تصویر برداری باید دو تصویر مجزا بر روی هم قرار می‌گرفتند که در این سیستم این مرحله نیز حذف شده است.

 

ویدئو معرفی کانن RF 5.2mm f/2.8L Dual Fisheye :

 

 

لنز کانن RF 5.2mm f/2.8 Dual Fisheye دارای یک جفت دیافراگم الکترومگنتیک است که عملکرد کاملاً هماهنگی باهم دارند. دو عدسی Ultra-dispersive نیز موجب وضوح یکپارچه در دید هایپر-واید می‌شوند. وجود کوتینگ sub-wavelength بر روی لنزها موجب کنترل سایه‌دار شدن و پدیده فلر می‌شود که این انحرافات نوری از ایرادات متداولی است که در تصویربرداری VR مشاهده می‌شود.

لنز سه‌بعدی واقعیت مجازی Canon RF 5.2mm f2.8L Dual Fisheye

با ادغام دیافراگم سریع f/2.8 این لنز و عملکرد تحسین برانگیز ایزو دوربین R5، می‌توان از این لنز و سیستم EOS VR در شرایط چالش‌برانگیز نوری استفاده کرد. همچنین این لنز دارای هولدر فیلتر ژلی است که توسط آن می‌توانید از فیلترهای ND سایر شرکت‌ها برای تنظیم صحیح سرعت شاتر در فیلم‌برداری استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید:
کانن از دو لنز تله‌فوتو و واید دهانه RF جدید رونمایی کرد

 

برای استفاده از سیستم EOS VR چه ابزاری نیاز داریم؟

برای استفاده از این سیستم مسلماً به یک لنز Canon RF 5.2mm f/2.8L Dual Fisheye و یک دوربین EOS R5 نیاز خواهید داشت.

به نرم‌افزار EOS VR Utility و یا پلاگین VR برای برنامه Abobe Premier Pro و البته خود برنامه پریمیر برای کانورت تصاویر دوگانه VR با دید ۱۸۰ درجه به منظور قابل مشاهده بودن آن‌ها بر روی هدست واقعیت مجازی، نیاز خواهید داشت.

با توسعه این تکنولوژی بر روی دوربین R5، شرکت کانن امکان خروجی گرفتن با رزولوشن 8K را در اولویت قرار داده است. البته قابلیت فیلم‌برداری 4K و 1080p نیز با استفاده از این سیستم امکان‌پذیر است.

قیمت لنز RF 5.2mm f/2.8 Dual Fisheye با قیمت حدودی ۲۱۰۰ دلار و در ماه دسامبر عرضه خواهد شد.

 

منبع : digitalcameraworld

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.