لنز جدید کانن برای ساخت محتوای واقعیت مجازی: RF-S 3.9mm f/3.5 STM Dual Fisheye Lens

0 240

در اثنای اخبار هرروزه واقعیت مجازی، امروز، Canon از لنز جدید RF-S 3.9mm f/3.5 STM Dual Fisheye رونمایی کرد که یک لنز VR است.

با این‌که ممکن است این لنزهای دوربین شما را شبیه چیزی در یک فیلم علمی‌تخیلی کنند، این سیستم‌‌های لنز دوتایی ویدئوهای واقعیت مجازی کارآمدتری می‌سازند. این فناوری به بیننده اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای فراگیرتر از قبل داشته باشد، حالا چه آن را در قالب یک صفحه‌نمایش عادی تجربه کنند یا حتی از آن هم بهتر، در یک هدست واقعیت مجازی. پس از آن است که این فیلم به نرم‌افزار خود کانن یا نرم‌افزار ساخت شرکت دیگری وارد می‌شود تا فیلم را با یک دنیای واقعیت مجازی کامل ترکیب کند. ایده در واقع آفرینش جهانی است که در آن بینندگان بتوانند واردش شوند، برخلاف قبل که صرفاً مجاز بودند از فاصله‌ای مشخص به واقعیت مجازی پیرامون‌شان نگاه کنند.

این یک لنز VR استریوسکوپی APS-C با قابلیت دیدن نمای ۱۴۴ درجه‌ای زاویه باز است برای افزودن توانایی آفرینش واقعیت مجازی، به بدنه EOS R7 شرکت کانن. این لنز واقعیت مجازی با در نظر گرفتن محتواسازان طراحی شده و امکانات لمس بیشتری را در اختیار عکاسان دائماً در حال حرکت، ولاگرها و فیلمبرداران وابسته به گیم بال می‌گذارد تا تحرک بیشتری در حین خلق محتوای VR داشته باشند.

این لنز این امکانات را دارد:

  • One-shot AF و تنظیم فوکوس چپ/راست
  • اولین لنز در نوع خود برای لنزهایی به‌غیر از سری L: پوشش کروی هوا برای به حداقل رساندن حالت روح
  • نگهدارنده فیلتر عقب که هم فیلترهای پیچی ۳۰.۵ میلی‌متری و هم فیلترهای ورقه‌ای (ژلاتینی، پلی استر و غیره) را در خود جای می‌دهد.

Canon RF-S 3.9mm f/3.5 STM Dual Fisheye در ژوئن ۲۰۲۴ با قیمت ۱٬۰۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.