دوربین جدید بلک‌مجیک، مناسب تولید محتوای ویدیویی برای ویژن‌پرو

0 229

شاید بتوان گفت بلک‌مجیک قَدرترین سیستم دوربین را برای خلق و آفرینش ویدیوی فراگیر برای Apple Vision Pro ساخته است (بلک مجیک Ursa Cine Immersive). سیستمی که وعده داده رزولوشنِ ۷٬۲۰۰×۸٬۱۶۰ پیکسلی را برای هر چشم ثبت و ضبط کند که بیشتر از 8K UHD است.
اپل می‌کوشد تا حد ممکن محتوای بیشتری برای سیستم‌عامل Vision OS خود فراهم کند؛ محتوایی که برای تماشا در محیط فراگیر طراحی و تولید شده است. در همین راستا، اپل در WWDC 2024 از عرضه یک لنز جدید کانن خبر داد. این لنز کانن مقلدِ سیستمی است که در حال حاضر از دو دوربین در آیفون استفاده می‌کند، اما وضوح تصویری‌ای را که اساساً بتواند پتانسیل سخت‌افزاری Vision Pro را نشان دهد، ندارد. این لنز کانن، حرکتی است در جهت افزایش دسترسی افراد بیشتر به تولید محتوای فراگیر نیمه‌حرفه‌ای، اما قطعاً پیشگام این حوزه نخواهد بود.

دوربین ویژن پرو
اما برای افرادی که به‌دنبال محصول پیشگام در این حوزه می‌گردند، بلک‌میجیک URSA Cine Immersive را توسعه داده است. بلک‌مجیک با برخورداری از یک سیستم لنز دوتایی بزرگ، ادعا دارد که رزولوشن ۷٬۲۰۰×۸٬۱۶۰ پیکسل در هر چشم را ثبت و ضبط می‌کند، محدوده دینامیکی را با ۱۶ استاپ می‌گیرد و تا ۹۰ فریم در ثانیه، برای خلق محتوای سینمایی فراگیر سه‌بعدی استریوسکوپی، شکار می‌کند. جهت اطلاع، 8K UHD به ۴٬۳۲۰×۷٬۶۸۰ پیکسل نیاز دارد، پس Ursa Cine Immersive می‌تواند کمی بیشتر از آن عکاسی کند.

دوربین بلک مجیک سه بعدی
در اوایل سال جاری، مدیران کانن اعلام کردند که هیچ دوربینی در بازار قادر به ثبت جزئیات مورد نیاز برای استفاده از سخت‌افزار ویژن پروی اپل نیست.
یاسوهیکو شیومی، مدیر مشاور و مدیر ارشد واحد عملیات تجاری ارتباط تصویری در کانن، آن زمان گفت: «برای بازتولید ویدیو برای ویژن پرو، باید حداقل ۱۰۰ مگاپیکسل داشته باشید.»
او افزود: «تصور من بر این است که از شرکت‌هایی که تصاویر Vision Pro را ارائه می‌کنند، ملزم‌اند به برخورداری از ۱۰۰ مگاپیکسل با ۶۰ فریم در ثانیه».
در مجموع، بلک‌مجیک URSA Cine رزولوشن۱۴٬۴۰۰×۱۶٬۳۲۰ پیکسل را با رزولوشن کلی ۲۳۵ مگاپیکسل ارایه می‌دهد. وقتی که دوربین به بازار بیاید، بلک‌مجیک حداقل چیزی را که کانن گفته بود دو برابر خواهد کرد.

دوربین ویدیویی سه بعدی
بلک‌مجیک تا به امروز اطلاعات بیشتری درباره بلک مجیک Ursa Cine Immersive ارائه نکرده است، اما نشان داده که آن را به یک پهپاد متصل کرده، به این معنی که قصد دارد این سیستم در انواع تولیدات قابل استفاده باشد. این سیستم ممکن است بر اساس Ursa Cine 12K طراحی شده باشد که در اوایل سال جاری معرفی شد (یا k17 یا Ursa Cine 65)، اگرچه این یکی احتمالاً برای افزایش وضوح و نرخ فریم تنظیم شده باشد. از آنجایی که Ursa Cine 12K با قیمت ۱۴٬۹۹۵ دلار به فروش می‌رسد، انتظار نداشته باشید که Ursa Cine Immersive ارزان‌تر باشد. چنین چیزی متأسفانه ممکن نیست.
Ursa Cine Immersive اواخر سال ۲۰۲۴ در دسترس همگان خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.