نقد و بررسی گوپرو هیرو ۱۲

2 1,813

گوپرو به وعده سالانه خود عمل کرد و نسخه جدیدی از این دوربین ورزشی با عنوان هیرو ۱۲ عرضه شد. گوپرو در عرضه نسخه‌های جدید معمولاً قدم‌های بلندی بر نمی‌دارد و به همین دلیل بسیاری از کسانی که نسخه قبلی این دوربین را دارند در تصمیم‌گیری برای خرید دوربین‌ جدیدتر سردرگم می‌مانند.

گوپرو هیرو ۱۲
گوپرو هیرو ۱۲ از نظر ظاهری شبیه به نسخه قبلی است و تنها تغییر وجود نقطه‌های آبی رنگ در بدنه آن است.

سال گذشته کمپانی گوپرو دوربین ورزشی هیرو ۱۱ را با سنسوری جدید عرضه کرد، این سنسور ۲۷ مگاپیکسلی که توانایی تصویربرداری با نسبت تصویر 8:7 را به همراه دارد، قابلیت‌های جدیدی به این دوربین اضافه کرد. گوپرو هیرو ۱۲ نیز با همین سنسور عرضه شده، اما به نظر می‌رسد که تغییراتی در سیستم پردازش این دوربین اعمال شده است.

gopro hero 12

طراحی ظاهری گوپرو هیرو ۱۲

از نظر ابعاد، هیرو ۱۲ هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. تنها تفاوت ظاهری این دو دوربین ورزشی، وجود لکه‌های آبی‌رنگ بر روی بدنه هیرو ۱۲ است. به دلیل عدم تغییر شکل ظاهری این دوربین، می‌توان تمام لوازم جانبی هیرو ۱۱، اعم از باتری را برای هیرو ۱۲ نیز استفاده کرد. به دلیل بهینه‌سازی پردازشگر و نرم‌افزار هیرو ۱۲، عملکرد و دوام باتری به مقدار ۱۵ درصد بهبود یافته است. همچنین پردازش بهتر موجب داغ نشدن دوربین و امکان ادامه فیلم‌برداری تا ۲ برابر زمان محدودیت هیرو ۱۱ شده است.

هیرو ۱۲

یکی از به‌روزرسانی‌های کارآمد در گوپرو هیرو ۱۲ که در نگاه اول ممکن است متوجه آن نشویم، وجود شیار مانت پیچ یک‌چهارم اینچی در این دوربین است که امکان مانت گوپرو هیرو ۱۲ را به انواع سه‌پایه‌ها و تک‌پایه‌ها بدون استفاده از مبدل را داده است.

شیار مانت یک چهارم اینچی در گوپرو هیرو ۱۲

تغییرات فنی گوپرو هیرو ۱۲ نسبت به نسخه قبلی

به‌ علت استفاده از سنسور و لنز قبلی، زاویه دید این دوربین مشابه نسخه قبلی است. لازم به ذکر است که اگر جایی در مورد زاویه‌ دید وایدتر گوپرو هیرو ۱۲ خوانده یا شنیده‌اید،‌ این موضوع مربوط به لنز Max Mod 2.0 است که زاویه دید الترا-واید ۱۷۷ درجه‌ای در اختیارتان می‌گذارد. البته این لنز باید به‌صورت جداگانه تهیه شود.

Max Lens Mod 2.0

گزینه جدیدی برای رزولوشن‌ و سرعت فیلم‌برداری به هیرو ۱۲ اضافه نشده است. همراه با این دوربین می‌توان در رزولوشن 5.3K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و در رزولوشن 2.7K با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرد. امکان استفاده از قابلیت Protune که در هیرو ۱۱ وجود داشت، در هیرو ۱۲ نیز وجود دارد. همچنین لازم به‌ ذکر است که گوپرو لاگ اختصاصی خود با عنوان GP-Log را به این دوربین اضافه کرده است. به گفته گوپرو استفاده از این Log داینامیک رنج گسترده‌تری در ویدیوها مهیا می‌کند و درنتیجه کاربر در هنگام ویرایش ویدیوها، آزادی عمل بیشتری خواهد داشت. همچنین به ادعای گوپرو این پروفایل رنگ در هنگام تصویربرداری از صحنه‌های پر کنتراست، نتیجه بهتری از Protune به همراه خواهد داشت.

محدودیت زمان فیلم‌برداری در اثر داغ شدن دوربین در هیرو ۱۲ کاهش یافته است. به بیان کامل‌تر در گوپرو هیرو ۱۱ تنها می‌توانستیم تا ۳۵ دقیقه با رزولوشن 5.3K و سرعت ۶۰ فریم، فیلم‌برداری کنیم، اما در هیرو ۱۲ این زمان به ۷۵ دقیقه افزایش یافته است.

اتصال تجهیزات صوتی از طریق بلوتوث

یکی از قابلیت‌های جدید و کارآمد گوپرو هیرو ۱۲ پشتیبانی از بلوتوث برای اتصال تجهیزات صوتی است. به‌این‌ترتیب می‌توان به هیرو ۱۲ انواع هدفون‌ها و میکروفون‌های بی‌سیم را برای پایش صدای دریافتی، شنیدن اخطارهای دوربین و صدابرداری بهتر، متصل کرد. ناگفته نماند که تنظیمات برای کنترل شدت صدا توسط دوربین انجام می‌شود.

منبع petapixel.com
2 نظرات
  1. امیر باباجی می‌گوید

    مطالب عالی وکارامد بود.مرسی واقعا اقای گلکار

    1. رضا گلکار می‌گوید

      سلام، ممنون از مطالعتون جناب امیر باباجی، لطف دارید

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.