شکایت از اپل به خاطر پاک شدن عکس‌های ماه‌عسل

0 1,480

یک مرد 68 ساله انگلیسی به نام Deric White از اپل به خاطر پاک شدن عکس‌های گوشی iPhone 5 خودش شکایت کرد. این شخص مدعی شده که در حال کار با گوشی همراهش یک پیغام خطا دریافت کرده و گوشی را برای تعمیر به نمایندگی مجاز اپل تحویل داده است، اما وقتی دوباره آن را تحویل می‌گیرد، تمامی اطلاعات روی گوشی مانند لیست پانزده ساله‌ای از شماره‌های مخاطبین و تمامی عکس‌ها و فیلم‌هایی که در گوشی بوده از جمله عکس‌های ماه‌عسل اخیر وی پاک شده است. او بابت این اشتباه از شرکت اپل شکایت کرد.

این مرد در شکایت‌نامه‌ای که به دادگاه برد، درخواست غرامتی به مبلغ 5000 پوند کرد و ظاهراً از بخت خوش وی، دادگاه با غرامت 1200 پوندی به نفع وی موافقت کرده است.

اپل با پذیرش این رأی اعلام کرده است که تمامی بخش‌های خدماتی اپل پیش از دریافت محصولات به‌منظور تعمیر، به مشتری‌ها اعلام می‌کنند که احتمال حذف این اطلاعات وجود دارد و می‌بایست حتماً از آن‌ها نسخه پشتیبان بگیرند.

پشتیبان گیری از اطلاعات مهمی مانند عکس‌ها و ویدئو‌ها، بخشی از روند کاری مهم برای افراد عادی و همچنین عکاسان و فیلم‌برداران است که معمولاً توسط افراد تازه‌کار نادیده گرفته می‌شود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.