عکاسی در قطب جنوب با استفاده از آیفون

3 1,229

قطب جنوب سردترین، خشک‌ترین و بادخیزترین قاره‌ی جهان است، ولی با وجود شرایط سخت و طاقت‌فرسا می‌توان برخی از جذاب‌ترین موجودات روی زمین را در این مکان یافت. همین موضوع آن را برای عکاسان حیات وحش تبدیل به قطعه‌ای از بهشت کرده است.

بیشتر افراد درصورتی‌که امکان سفر به چنین جایی را پیدا کنند حتماً تعداد زیادی از تجهیزات عکاسی همراه خود خواهند داشت، ولی وقتی John Bozinov امکان سفر به این قاره را پیدا کرد تصمیم عجیبی گرفت. او تصمیم گرفت که تنها دوربینی که به آن نیاز دارد دوربین آیفون ۷ پلاس است.

عکاسی در قطب جنوب حتی با تجهیزات حرفه‌ای و دوربین‌های DSLR مقاوم در برابر عوامل محیطی نیز کار سختی است؛ بنابراین آیفون ۷ پلاس در این محیط تا سرحد توانایی‌هایش مورد آزمون قرار گرفت. مشکل اول سرمای شدید قطب جنوب است، حتی در تابستان نیز دمای این قاره به‌صورت مداوم زیر صفر می‌رود. در چنین دماهایی باتری گوشی یا هر دیوایس دیگری به‌سرعت شارژ خالی می‌کند.

برای کنار آمدن با این مشکل آقای Bozinov گوشی خود را هر شب شارژ می‌کرد و صبح با شارژ کامل از اقامتگاهش خارج می‌شد، همچنین به دلیل نبود وای‌فای، شبکه و … گوشی را در حالت Airplane قرار می‌داد و در زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کرد آن را در جیب داخلی‌اش می‌گذاشت تا به‌خوبی گرم بشود.

مشکل دوم این است که بیشتر عکاسان حیات‌وحش از لنزهای سوپرتله استفاده می‌کنند تا بتوانند از فاصله‌ای زیاد عکس‌های مناسبی را ثبت کنند، زیرا در صورت نزدیک شدن، حیوانات معمولاً فرار می‌کنند. ولی طبق گفته‌ی John Bozinov در قطب جنوب هیچ موجود درنده‌ای بر روی خشکی نیست، بنابراین موجوداتی مانند پنگوئن‌ها از انسان فرار نمی‌کنند و با دیدن انسان تنها کنجکاوی به خرج می‌دهند.

به همین دلیل او حتی با لنز ۲۸ میلی‌متری آیفون ۷ پلاس نیز می‌توانست به‌راحتی به عکاسی بپردازد. او درنهایت از این تصمیم خود خوشنود بوده و بیان می‌کند: در بیشتر سفرها نگران بودم که چه نوع تجهیزاتی را باید همراه داشته باشم. انتخاب دوربین، لنز و … همواره پروسه‌ای وقت‌گیر و استرس‌زا بود. ولی استفاده از آیفون به من اجازه داد در حین عکاسی از تمام سفرم لذت ببرم.

برای آشنایی بیشتر با کارهای این عکاس نیوزیلندی می‌توانید سری هم به سایت او بزنید.

منبع آیفونچی
3 نظرات
  1. r.h می‌گوید

    خب چه کاریه یه دوربین کامپکت عالی مثل سونی rx100 میبردن با خودشون عکس هایی به مراتب بهتری از دوربین آیفون براشون ثبت میکرد..راحتم تو جیبشون جا میشد عملکرد بهتری ام تو سرما نسبت به گوشی داشت ..این کار صرفا یه کار تبلیغاتی برای شرکت آیفون بوده غیر این بود قطعا از دوربینای کامپکتم میشد استفاده کرد با نتیجه بهتر

    1. Babak می‌گوید

      با نظر شما کاملا موافقم

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.