پروفوتو بی‌1!

1 1,344

B1-1

چهار سال پیش، مهندس‌های شـرکت پروفوتوی سوئـد از خود سوال کردند که «چطور می‌توان فلاشی بسیار کارآمد، مختصر و خوشـدست طراحـی کرد که در عین حال با اسـتانداردهای سخـت‌گیــرانه این سازنده سرشناس فلاش مطابقت داشته باشد.»

استقبال روزافزون عکاس‌های نامـدار از فـلاش‌های رو دوربینی به اضـافه فـلاش تریـگرهای بـی‌ســیم در موقعیت‌های مختلف، نشان می‌داد که آن‌ها ترجیح می‌دهـند که از شر هر گونه سیم خلاص باشند. چون مدیریت سیم‌های دست و پاگیر برای بسیاری عکاس‌ها کابوس است. همچنین قابلیت تنظیم خودکار شدت نور در این گونه فلاش‌ها مورد استقبال آن‌ها است زیرا هنگام پروژه‌هایی با وقت بسیار محدود، عکاس تنظیم شدت نور را به فلاش می‌سپرد. این فناوری که به نام TTL مشهور است، صحنه را از مسیر لنز می‌گیرد و حسب موقعیت به سرعت مقدار خروجی نور را محاسبه می‌کند. این قابلیت برای عکاس‌های ورزشی، خبری و مستند بسیار ارزشمند است. در عین حال فلاش‌های رو دوربینی محدودیت خاص خود را دارند؛ مثل قدرت خروجی نه چندان زیاد، نور تخت پر کنتراست، فقدان نور مادلینگ و عدم شکل دهنده‌های نوری استاندارد.

 

راه حل پروفوتو: بی1

پروفتو که در آن زمان فلاش بسیار موفق دی1، سیستم کنترل از راه دور Air و باتری قابل حمل BatPac را به بازار معرفی کرده بود، دنبال راه‌حلی ارزان‌تر، آسان‌تر و امروزی‌تر بود. بنابراین با تلفیق قوت‌های محصولات فوق، طراحی فلاشی به نام بی1 را شروع کرد.

بی‌1 ویژگی‌های مثبت فلاش های استودیویی و فلاش‌های رو دوربینی را یکجا دارد. خروجی پرتوان 500 واتی آن پاسخگوی اکثر نیازهای معمول است و در ضمن فاقد هرگونه سیمی است و تمام انرژی مصرفی خود را از یک باتری تأمین کند.

پروفوتو بی1 با سیستم TTL کانن سازگار است و عکاس می‌تواند به سادگی یکی از حالت‌های TTL یا تنظیم دستی را انتخاب کند. کنترل‌کننده اختصاصی بی‌1 روی محل اتصال فلاش دوربین (هات‌شو) نصب می‌شود و علاوه بر تنظیم دستی یا اتوماتیک، دستور فلاش زدن را به صورت بیسیم و رادیویی به فلاش می‌دهد. برد سیستم بی‌سیم بی‌1 سیصد متر است که تقریباً برای برآوردن نیاز هر صحنه‌ای پاسخگو است.

 B1-2

ویژگی‌های دیگر

نور مادلینگ این فلاش از یک لامپ ال‌ای‌دی تأمین می‌شود تا بار اضافه روی باتری کم‌تر شود. سرعت فلاش زدن و شارژ بی‌1 یکی از قابلیت‌های چشمگیر آن است، بی‌1 می‌تواند تا بیست فلاش در ثانیه بزند و حداکثر ظرف دو ثانیه شارژ شود. پروفوتو بیش از 120 شکل‌دهنده نور دارد که فلاش بی1 با تمامی آن‌ها سازگار است و بنابراین عکاس می‌تواند در هر جایی نوری با کیفیت نور آتلیه داشته باشد.

شما می‌توانید کاتالوگ B1 را از این آدرس دریافت کنید.

 

قیمت و تاریخ حضور در بازار

پروفوتو بی‌1 به قیمت 1500 یورو معرفی شده است. این قیمت البته ارزان نیست اما در مقایسه با قیمت فلاش‌های رودوربینی گران نیز به نظر نمی‌آید. بی‌1 سازگار با کانن و ابزارهای جانبی اختصاصی آن چون باتری یدک، کوله حمل، دو نوع شارژر، شارژر مخصوص داخل ماشین و کیف کوچک از ماه دسامبر سال جاری میلادی در بازارها توزیع خواهد شد.

نماینده رسمی پروفوتو در ایران شرکت نوین تجارت پارسیان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات پروفوتو می‌توانید با این شرکت تماس بگیرید.

1 نظر
  1. مهدی.ج می‌گوید

    ممنون از معرفی محصولات جدید

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.