Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM

گارانتی: سه سال ضمانت شرکت ایده‌آل
95,000,000 تومان
رتبه‌بندی کلی
5
2 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
کوروش
یک لنز عالی و بسیار کارآمد که در غالب موارد نیاز عکاسان حرفه ای را به لنز های ثابت مرتفع می کند.شارپنس گوشه های تصویر قابل توجه هستش.
علیرضا
لنز Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM در فوریه 2012 از سوی کانن معرفی شد و به عنوان یک بروزرسانی برای لنز قدیمی EF 24-70mm f/2.8L USM معرفی شد.طراحی جدید این لنز از سوی کانن توانست لنزی استاندارد و بسیار با کیفیت را روانه بازار کند که هر عکاسی عاشق آن میشود.\nطراحی جدید کانن باعث شد تا اندازه این لنز کوچکتر شود و حجم آن نیز کاهش یابد.کانن این لنز را تا حد زیادی در مقابل گرد و غبار و آب مهر و موم نموده است.این لنز در درجه اول برای قطع فول فریم طراحی شده است اما مطابق معول میتوان از آن در دوربین های قطع APS-C نظیر EOS 7D نیز استفاده کنید که در آن زاویه معادل 112-38 را ارائه میدهد.\nاین لنز برای عکاسان حرفه ای که نیاز به لنزی دارند که بتواند طیف وسیعی از کارها را انجام دهد بسیار مناسب است.کانن این لنز را با 18 عنصر در 13 گروه که دارای دو شیشه UD برای کم کردن پراکندگی نور و همچنین یک شیشه Super UD غیر کروی برای به حداقل رساندان انحراف نوری است ساخته است.موتور اولترا سونیک برای اتوفوکوس سریع و دیافراگم مدور برای ساختن بکگراند محو از دیگر تدابیری است که کانن برای این لنز در نگاه سطحی در نظر گرفته است.\nطراحی Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM یک طراحی کاملا استاندارد از سری L کانن است.حلقه زوم نزدیک به انتهای لنز و حلقه فوکوس آن در جلوی لنز است.بین این دو شما میتوانید دکمه انتخاب حالت فوکوس و قفل زوم را ببنید.نکته ای که باید در اینجا بگوییم عدم وجود لرزش گیر است که کانن به دلایل خاص خود از لرزش گیر در این لنز استفاده نکرده است.این مسأله کمی رقابت این لنز را با Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD که دارای لرزش گیر است و قیمت پایین تری نیز دارد جذاب میکند.البته این نکته را باید در نظر گرفت که کانن در تستها کیفیت فوقالعاده ای را از خود به نمایش گذاشته است. \nEF 24-70mm f/2.8L II USM در تست های قطع APS-C نتایج فوق العاده ای را از خود به نمایش گذاشت.در این قطع این لنز از تمام لنزهای هم رده خود در قطع APS-C نتیاج بهتری را به نمایش گذاشته است.وضوح لنز در تمام کادر حتی در دیافراگم 2.8 هم بسیار خوب و قابل قبول است.به طوری که حتی تا دیافراگم 8 شما میتوانید یک وضوح خوب و یکدست را در تمام کادر مشاهده کنید.سایه روشن لنز حتی در دیافراگم 2.8 و فاصله کانونی 24 چیزی نزدیک به صفر است و اعوجاج آن نیز بسیار کم است.\nتست Full frame\nCanon EF 24-70mm f/2.8 L II USM نتایج فوق العاده ای در قطع فول فریم از خود به نمایش گذاشت.نتایجی که با توجه به هر استانداردی میتوان گفت این لنز در رده خود، در رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود قرار میگیرد.وضوح لنز در دیافراگم 5.6 و در تمام فواصل کانونی بسیار عالی است.اما سایه روشن نسبت به قطع APS-C بالاست.\nانحراف رنگی\nانحراف رنگی در قطع فول فریم بسیار کم است.تنها کمی انحراف رنگی در گوشه های بالایی تصویر به چشم میخورد که خیلی باید دقت به خرج دهید تا آن را پیدا کنید.\nتست استودیویی\nمثل همیشه تست استودیوی ما با طیف وسیعی از تصاویر انجام شد.این تست به ما اجازه میدهد تا نواقصی را که نتوانسته بودیم در تست های قبلی متوجه آنها شویم،پیدا کنیم.نکته منفی که ما در این تست ها متوجه آن شدیم ضعف این لنز در عکاسی از فاصله نزدیک(ماکرو) میباشد.\nدر تستهای استودیوی انحراف رنگی این لنز بسیار کم بود و به همین دلیل میتوان از آن در نور طبیعی با خیال راحت استفاده کرد.طبق معمول اگر بخواهیم بیشترین حاشیه رنگی را در این لنز ببنیم باید در حالت واید آن بررسی کنیم.در این حالت حتی با غیر فعال کردن گزینه اصلاح رنگی ،در گوشه های تصویر کمی انحراف رنگی دیده میشود که خیلی باید دقت کنید تا آن را مشاهده نمایید.در اینجا ما میخواستیم که انحراف رنگی را در گوشه های کادر و در فاصله کانونی 24 میلیمتر بررسی کنیم که برای این منظور از نرم افزار DxO Optics Pro استفاده کردیم که حتی با استفاده از این نرم افزار نیز انحراف رنگی به قدری ناچیز بود که نمیتواند در چاپ تأثیری بگذارد.\nسایه روشن\nسایه روشن لنز با دو استاپ افزایش دیافراگم از 2.8 به 5.6 تقریبا از بین میرود که برای این کلاس از لنزها تقریبا عادی است.در فواصل کانونی 50 تا 70 سایه روشن در انتهای گوشه کادر به یکباره زیاد میشود که میتواند در بعضی شرایط مزاحم کار شود،هرچند میتوان آن را اصلاح کرد.\nدر تصاویر روبرو میتوانید میزان سایه روشن در گوشه های کادر در شرایط مختلف را ببنید.\nنتیجه گیری کلی\nدر کل میتوان گفت که Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM یک لنز استاندارد و کاملا مطمئن در رده خود است که هر عکاس حرفه ای آرزوی داشتن آن را میکند.انتظار میرود این لنز در شرایط مختلف بتواند نهایت بازدهی را داشته باشد.اتوفوکوس این لنز سریع،بی صدا و بی نقص میباشد.مهر و موم بودن آن تا حد زیادی این لنز را در مقابل گرد و غبار ایمن ساخته است.\nنقاط قوت\nاپتیک بی عیب و نقص و عالی\nمقاومت مؤثر در برابر flare\nفوکوس دقیق،بی صدا و بی نقص\nکیفیت ساخت عالی و مقاوم در شرایط جوی مختلف\nنقاط ضعف\nسایه روشن ناخوشایند در فاصله کانونی 50 تا 70 میلیمتر و دیافراگم 2.8 در قطع فول فریم.\nدر عکسهایی که از فاصله نزدیک گرفته شده اند(ماکرو) کیفیت تصویر پایین تر است.\nعدم وجود لرزشگیر\nقیمت بالا\n\n\n\n\n

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم