بهترین دوربین‌ها و لنز‌های ۲۰۱۸ به انتخاب EISA Awards

0 4,135

EISA در واقع بزرگ‌ترین انجمن مرتبط با صنعت تصویر در اروپا است که از سال ۱۹۸۳ هر ساله بهترین تولیدات این صنعت را معرفی می‌کند. این انجمن امسال نیز دوربین‌ها و لنز‌های برتر را مشخص کرده است که در این میان سونی با پنج، کانن با چهار و نیکون با دو محصول برترین تولیدکننده دوربین و لنز به حساب می‌آیند. EISA با بررسی ۵۵ مجله تخصصی عکاسی و وب‌سایت‌های معتبر از ۲۷ کشور برترین دوربین‌ها و لنز‌های امسال را نیز مانند ۴۰ سال گذشته انتخاب کرده است.

برترین دوربین سال:

Sony a7 III

دوربین Sony a7 III که جدید‌ترین دوربین بدون‌آینه سونی نیز به حساب می‌آید یک دوربین استاندارد فول‌فریم است که در زمینه‌های مختلف فیلم‌برداری و عکاسی یک دوربین ایده‌آل به حساب می‌آید. این دوربین با برخورداری از یک سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی با تکنولوژی BIS عملکرد فوق‌العاده‌ای در شرایط نوری ضعیف دارد. از طرف دیگر سیستم فوکوس خودکار این دوربین تقریباً تمام کادر را پوشش می‌دهد و به راحتی می‌توان بر روی سوژه‌های متحرک، فارغ از این‌که کجای کادر قرار دارند فوکوس کرد. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فیلم‌برداری 4K و عکس‌برداری پی‌در‌پی تا ۱۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد. با این تفاسیر اگر قصد دارید زمینه‌های مختلف از عکاسی طبیعت گرفته تا عکاسی ورزشی یا فیلم‌برداری را به صورت حرفه‌ای و تنها با یک دوربین دنبال کنید، a7 III یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

بهترین دوربین DSLR حرفه‌ای سال:

Nikon D850

Nikon D850 یک دوربین فوق‌العاده فول‌فریم به حساب می‌آید که با توجه به سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی BSI می‌توان هم در عکاسی به عکس‌های رزولوشن و هم در فیلم بردای به ویدئوی 4K UHD دست یافت.

قابلیت عکاسی پیاپی آن نیز D850 را به دوربینی مناسب برای مصارف ورزشی و عکاسی از سوژه‌های متحرک تبدیل می‌کند، در ضمن سیستم فوکوس پیشرفته ۱۵۳ نقطه‌ای نیز از موارد جالب‌توجه این دوربین است. این دوربین امکان عکاسی کم‌صدا با کنار رفتن آینه و وارد عمل شدن شاتر الکترونیکی را به کاربر می‌دهد که بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

بهترین دوربین DSLR سال:

EOS 6D Mark II

EOS 6D Mark II یک دوربین فول‌فریم از کانن است که پیشرفت‌های قابل‌توجهی را نسبت به نمونه قبلی خود داشته و قابلیت‌های متنوعی را در خلق تصویر ارائه می‌دهد. این دوربین با برخورداری از یک حسگر CMOS فول‌فریم با رزولوشن ۲۶.۲ مگاپیکسلی و پردازنده Digic 7 می‌تواند تا ۶.۵ فریم‌برثانیه به صورت پی‌در‌پی عکاسی کند. به لطف این حسگر جدید کانن، تصویر با وضوح و جزییات بالایی با سرعت عمل بالا به ثبت خواهد رسید. دامنه ایزو 6D Mark II نیز نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، 6D، افزایش‌یافته و می‌توان از ۱۰۰ تا ۴۰۰۰۰ آن را تنظیم نمود. با تقویت سیگنال می‌توان این عدد را از ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰ گسترش داد.

بهترین دوربین حرفه‌ای بدون‌آینه سال

Sony a7R III

دوربین Alpha a7R III بروز رسانی بسیار خوب برای Alpha a7R II سونی است که ظاهری تقریباً شبیه به آن دارد اما در عملکرد تغییرات مهمی داشته است. این دوربین بدون‌آینه دارای حسگر فول‌فریم از نوع BSI CMOS بوده و رزولوشن آن برابر ۴۲ مگاپیکسل می‌باشد که آن را در بین دوربین‌های فول‌فریم مگاپیکسل بالا قرار می‌دهد. پردازشگر Bionz X  این دوربین به‌روزرسانی شده است که این مورد به آن اجازه می‌دهد در هر ثانیه تا ۱۰ فریم عکس ثبت کند (با رزولوشن کامل). حداکثر ایزوی این دوربین ۳۲۰۰۰ است که در حالت تقویت‌شده به ۱۰۲۴۰۰ می‌رسد. این دوربین درزمینهٔ فیلم‌برداری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند با رزولوشن UHD 4K با فریم ریت 30fps تصویربرداری کند. در صورت استفاده از رزولوشن Full HD 1920 x 1080p سرعت فیلم‌برداری به حداکثر ۱۲۰  فریم بر ثانیه نیز می‌رسد.

بهترین دوربین بدون‌آینه سال

Fuji X-H1

X-H1 قادر است تا با رزولوشن DCI 4K و حداکثر فریم‌ریت 24fps فیلم‌برداری کند. اضافه‌ برای این برای افزایش فریم‌ریت می‌توان با رزولوشن UHD به فیلم‌برداری پرداخت. برای بهبود کیفیت تصویر تصویر‌برداری نیز می‌توان به صورت داخلی در حالت F-Log فیلم را رکورد کرد. این در حالی است که در دوربین X-T2 رکورد فیلم در حالت F-Log به صورت داخلی انجام نمی‌شود و نیاز به رکورد اکسترنال و خروجی HDMI است. از دیگر ویژگی‌های X-H1 در فیلم‌برداری می‌توان به بیت‌ریت بالای آن اشاره کرد؛ این دوربین می‌تواند با حداکثر بیت‌ریت ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه (دو برابر X-T2) تصاویر را بر روی کارت حافظه ذخیره کند.

بهترین دوربین بر اساس ارزش خرید:

Canon EOS M50

این دوربین اولین عضو سری دوربین‌های M است که می‌تواند با قابلیت 4K فیلم‌برداری کند. این دوربین از یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C با سیستم اتوفوکوس Dual Pixel برخوردار است و برای پردازش تصویر از آخرین و جدیدترین پردازنده کانن،Digic 8 بهره می‌برد و بر خلاف برادر خود، EOS M100 به یک ویوفایندر داخلی مجهز است.

از طرفی دیگر M50 اولین دوربین کانن است که در حالت RAW عکس‌ها را با فرمت CR3 ذخیره می‌کند. در این فرمت RAW می‌توان اولویت را بر روی کیفیت تصویر قرار داد و عکس‌ها را با حجم بالا ذخیره کرد، همچنین می‌توان از فرمت C-Raw استفاده کرد که در ابن حالت فایل RAW با ۵۰ درصد حجم کمتر به ثبت می‌رسد و البته کیفیت تصویر نیز کمی کاهش می‌یابد.

مانند دیگر اعضای خانواده M کانن این دوربین نیز از دوربین بدون‌آینه EOS M50 نیز از وای‌فای، بلوتوث و قابلیت اتصال NFC برخوردار است و خیلی راحت می‌توان عکس‌ها را بعد از گرفتن به گوشی‌های هوشمند منتقل کرد.

به لطف ارتقای پردازنده M50 نسبت به دیگر دوربین‌های سری M، می‌توان با فریم ریت بالاتر و معادل ۱۲۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن 1080 به فیلم‌برداری پرداخت و تصاویر اسلوموشن گرفت، به علاوه در حالت فیلم‌برداری UHD 4K فریم‌ریت تقریباً برابر با ۲۴ فریم بر ثانیه می‌باشد. البته در فیلم‌برداری 4K، قابلیت Dual Pixel قابل استفاده نمی‌باشد. در عکاسی نیز در با فوکوس قفل شده می‌توان تا ۱۰ فریم بر ثانیه به صورت پی‌در‌پی عکاسی کرد. در صورت استفاده از فوکوس خودکار و قرار دادن تنظیمات بر روی C-AF سرعت عکس‌برداری تا ۷ فریم بر ثانیه کاهش می‌یابد.

بهترین دوربین سوپرزوم سال:

Sony Cyber-Shot RX-10IV

نسل چهارم دوربین‌های اولترا زوم سونی از یک لنز ۲۴-۶۰۰ میلی‌متر و یک سنسور بزرگ‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی برخوردار است. بزرگ‌ترین تغییر ایجادشده در این دوربین نسبت به مدل قبلی بهبود عکاسی پیاپی از ۱۴ عکس در ثانیه به ۲۴ عکس در ثانیه است. سیستم فوکوس این دوربین نیز بهبودیافته و امکان فوکوس پیاپی برای تمامی فریم‌های در حال ثبت به آن اضافه شده است تا سوژه متحرک در تمامی عکس‌ها واضح ثبت شوند. سیستم فوکوس به‌کاررفته در این دوربین مشابه آنچه است که پیش‌ازاین در دوربین‌های قدرتمند سری آلفا شاهد آن بودیم.

بهترین دوربین عکاسی/ فیلم‌برداری سال

Panasonic DC-GH5s

دوربین GH5s پرچم‌دار پاناسونیک و یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های بدون‌آینه برای فیلم‌برداری است. این دوربین با طراحی بهینه و برخورداری از یک سنسور MFT قابلیت‌های بالایی در فیلم‌برداری حتی در شرایط نوری کم دارد.

حسگر دوربین GH5s رزولوشنی برابر با ۱۰.۲۸ مگاپیکسل دارد و با توجه به ابعاد سنسور، می‌توان نتیجه گرفت که ابعاد پیکسل‌ها نسبت به G5H بزرگ‌تر و تقریباً دو برابر آن است. این بدین معناست که عملکرد دوربین در شرایط نوری ضعیف نیز پیشرفت قابل توجهی داشته و حساسیت ایزو را می‌توان ۲۰۴۸۰۰ افزایش داد به علاوه که این دوربین از تکنولوژی ایزوی Dual Native برخوردار است و دوربین در ایزوی‌های ۴۰۰ و ۲۵۰۰ کمترین نویز را دارد.

سنسور GH5s در کنار پردازنده به روز شده Venus Engine، سرعت‌عمل بالاتر را برای دوربین به همراه داشته است. تا جایی که در مقایسه با دوربین GH5 سرعت عکس‌برداری پی‌در‌پی تا ۱۱ فریم ثانیه افزایش داشته و اعوجاج رولینگ شاتر ۱.۳× کمتر شده است.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد GH5s در فیلم‌برداری می‌توان به رکورد داخلی DCI 4K با فریم ریت 60 آن بدون استفاده از رکوردر اکسترنال و با عمق رنگ ۱۰ بیت ۴: ۲: ۲ اشاره کرد.

بهترین لنز DSLR زوم سال:

Sigma 14-24mm F2.8 DG HSM Art

بهترین لنز تله زوم DSLR:

Tamron 70-210mm F/4 Di VC USD

بهترین لنز پرایم DSLR سال:

DSLR Prime Lens: Canon EF 85mm f/1.4L IS USM

بهترین لنز حرفه‌ای سال:

Nikon AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR

بهترین لنز واید زوم برای دوربین‌های بدون‌آینه:

Sony FE 16-35mm F2.8 GM

بهترین لنز استاندارد زوم برای دوربین‌های بدون‌آینه:

Tamron 28-75mm F/2.8 Di III RXD

بهترین لنز تله زوم برای دوربین‌های بدون‌آینه:

Sony FE 100-400mm F4.5-5.6 GM OSS

بهترین موبایل برای عکاسی:

Huawei P20 Pro

نوآورانه‌ترین محصول عکاسی:

Canon Speedlite 470EX-AI

فلاش 470EX-AI که از عدد راهنمای ۴۷ متر برخوردار است در حلت AI، به صورت خودکار فاصله فلاش تا سوژه و ارتفاع سقف را محاسبه کرده و زاویه سر فلاش را طوری تنظیم می‌کند تا نور با کیفیتی پخش و با سایه‌های نرم بر روی سوژه تابیده شود. در این روش سقف مانند یک رفلکتور عمل کرده و باعث می‌شود تا نور فلاش به صورت بازتابی و با کیفیتی نرم‌تر به سوژه تابیده شود. با این تفاسیر فلاش 470EX-AI برای نورپردازی پرتره در فضاهای داخلی یک گزینه ایده‌آل و راحت به حساب می‌آید. البته می‌توان تنظیمات فلاش را بر روی حالت دستی نیز قرار داد و زاویه سر فلاش را طوری تنظیم کرد که به کیفیت نوری و روشنایی دلخواه رسید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.