بهترین گیمبال لرزشگیر برای موبایل

0 13,611

امروزه بسیاری از موبایل‌های موجود در بازار و تمامی موبایل‌های پرچم‌دار، دارای لرزشگیر داخلی هستند، خب پس چه نیازی به صرف هزینه برای یک لرزشگیر موبایل است؟ این سؤالی است که پیش از ادامه مطلب به آن پاسخ خواهیم داد.

استفاده از لرزشگیرهای اپتیکال (OIS) و الکترونیکی (EIS) موجب شده تا عملکرد دوربین‌های موبایل به میزان زیادی بهبود پیدا کند، اما این لرزشگیر‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند به‌خوبی گیمبال‌های موبایل عمل کنند و اگر لرزش موبایلتان زیاد باشد، لرزشگیر داخلی موبایل کمک زیادی به شما نخواهد کرد؛ ضمن اینکه گیمبال‌ها، امکان کنترل بهتر موبایل را هم فراهم می‌کنند، چیزی که در لرزشگیر داخلی موبایل وجود ندارد.

پیش‌ازاین در مقاله‌ای به بررسی دقیق اینکه گیمبال چیست پرداخته‌ایم؛ اما به‌صورت خلاصه، گیمبال یک نوع لرزشگیر است که قادر به کنترل حرکات دوربین یا موبایل، در ۳ راستا است (گیمبال سه محوره). بدین ترتیب می‌توانید حتی زمانی که موبایلتان را در دست گرفته‌اید و در حال راه رفتن هستید نیز فیلم‌هایی روان با وضوح بالا ضبط کنید. همچنین گیمبال‌‌ها، به دلیل دارا بودن موتورهایی برای کنترل حرکت دوربین/موبایل، می‌توانند امکانات جالبی مانند حرکت دادن موبایل به‌صورت پن، تعقیب خودکار سوژه‌ها و … را نیز به کاربر ارائه دهند.

اگر به دنبال خرید بهترین لرزشگیر موبایل هستید، احتمالاً با انتخاب‌های گوناگونی مواجه شده‌اید. یافتن بهترین گیمبال برای موبایل می‌تواند تبدیل به امری خسته‌کننده شود، اما در اینجا سعی کرده‌ایم تا با معرفی برترین مدل‌های موجود در بازار، کار انتخاب را برای شما آسان کنیم.

یک گیمبال موبایل خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

قبل از اینکه اقدام به خرید و صرف هزینه کنید، باید بدانید که یک لرزشگیر موبایل خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. فاکتورهایی که باید در این مورد در نظر بگیرید عبارت‌اند از: قیمت، اندازه، وزن، عمر باتری و کیفیت ساخت

گیمبال‌های موبایل دارای ویژگی‌های پیچیده دیگری هم هستند که باید آن‌ها را نیز مدنظر قرار داد. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، تکنولوژی به‌کاررفته در بخش لرزشگیر آن‌ها است و اینکه آیا با یک گیمبال ۲ محوره سروکار داریم یا یک گیمبال ۳ محوره؟

مورد مهم دیگر سازگاری آن است. گیمبالی که انتخاب می‌کنید باید از موبایل مورداستفاده شما پشتیبانی کند؛ به این معنی که ابعاد نگهدارنده لرزشگیر شما به‌گونه‌ای باشد که بتوانید موبایلتان را روی آن نصب کنید. اکثر گیمبال‌ها دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی هستند و برای کار با آن‌ها، نیاز است تا این برنامه‌ها را روی موبایل خود نصب کنید، بنابراین پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موبایل شما از گیمبال و اپلیکیشن آن نیز نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

نکته: گیمبال کیفیت دوربین شما را تغییر نمی‌دهد، بلکه لرزش‌های دستگاهتان را کنترل می‌کند.

بهترین گیمبال‌های موبایل

  • گیمبال DJI Osmo Mobile 6
  • گیمبال DJI OM 5
  • ژیون تک Smooth 5
  • گیمبال Osmo Mobile 4
  • گیمبال ژیون تک Smooth X
  • گیمبال ژیون تک Smooth XS
  • دوربین DJI Osmo Pocket 2

در ادامه به بررسی دقیق‌تر هرکدام از این گیمبال‌ها خواهیم پرداخت.

گیمبال DJI OM 6

گیمبال DJI OM 6

  • تحمل وزن تا ۲۸۹ گرم
  • پشتیبانی از گوشی‌ها تا عرض ۸.۳۸ سانتی‌متر
  • قابلیت کنترل گیمبال و گوشی به همراه اپلیکیشن DJI Mimo
  • هولدر آهنربایی
  • دستگیره با امکان افزایش طول
  • حلقه تنظیم فوکوس / زوم

نسخه جدید گیمبال‌های شرکت DJI دارای دستگیره با قابلیت افزایش طول (تا ۲۱.۵ سانتی‌متر)، قابل استفاده در هنگام استفاده در حالت سلفی و یا فیلم‌برداری از زوایای پایین و یک حلقه کنترلی برای تنظیم فوکوس/ زوم است. این گیمبال نیز همانند نسخه قبلی همراه با گوشی‌های اندروید و iOS قابل استفاده است و از طریق اپلیکیشن Dji Mimo می‌توان با سهولت بیشتری از قابلیت‌های بیشمار آن استفاده کرد. همانند گیمبال OM 5، در قسمت انتهایی دستگیره این گیمبال نیز شاهد شیار پیچ ۱/۴ اینچی هستیم که از این طریق می‌توان گیمبال را روی تک‌پایه، و سه‌پایه، مانت کرد.

از طریق اپلیکیشن Mimo که رابط کاربری بسیار آسانی نیز دارد، می‌توان این گیمبال و گوشی مانت شده بر روی آن را کنترل کرد. شرکت DJI برای آسان‌تر شدن مرحله ویرایش ویدیوها، اپلیکیشن دیگری نیز با نام LightCut توسعه داده است. 

گیمبال DJI OM 5

گیمبال DJI OM 5

  • سازگاری: موبایل‌هایی با عرض ۶۷ تا ۸۴ میلی‌متر
  • تحمل وزن: ۱۷۰ تا ۲۳۰ گرم
  • لرزشگیر: ۳ محوره
  • وزن: ۲۹۲ گرم
  • عمر باتری: ۶.۴ ساعت

در چند سال اخیر شرکت DJI گیمبال‌های باکیفیت و کارآمدی را روانه بازار کرده است. گیمبال اوزمو موبایل ۵ به سبب کارایی و قابلیت‌های فراوان، سهم فروش بالایی را در بازار فروش گیمبال در جهان از آن خود کرده است. باوجود دستگیره تلسکوپی باکیفیت با قابلیت افزایش طول دستگیره تا ۲۲ سانتی‌متر که در گیمبال OM 5 وجود دارد می‌توان به‌راحتی و بدون نیاز به خم شدن در حال حرکت از ارتفاع بسیار پایین فیلم‌برداری کرد. باوجود ابعاد جمع‌وجورتر این گیمبال نسبت به نمونه‌های قبلی، می‌توان از آن به همراه گوشی‌های بزرگ مانند آیفون ۱۳ پرو مکس و گلکسی S21 Ultra استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که اپلیکیشن دستیار بسیار کارآمدی هم برای سیستم‌عامل اندروید و هم برای iOS برای این گیمبال توسعه‌ داده شده است.

به‌عنوان تنها نقطه‌ضعف بزرگ در این گیمبال باید به تفاوت اپلیکیشن‌های ارائه شده توسط شرکت DJI برای پلتفرم‌های اندروید و iOS کرد. یکی از این تفاوت‌ها محدود بودن تعداد گزینه‌های رزولوشن و فریم ریت در سیستم عامل اندروید است. در سیستم عامل iOS اپلیکیشن Mimo امکان انتخاب رزولوشن‌ها و فریم‌ ریت‌های متعددی را در اختیار کاربر گذاشته است، اما در سیستم‌ عامل اندروید تعداد گزینه‌ها محدود به رزولوشن‌های 4K، 1080p، 720p و فریم ریت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است. اما در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که محدودیت موجود در اپلیکیشن DJI Mimo در سیستم‌عامل اندروید تنها کمی از قابلیت‌های این گیمبال برای استفاده به همراه گوشی‌های هوشمند اندروید کاسته است و باوجوداین موضوع گیمبال OM 5 یکی از کارآمدترین گیمبال‌ها برای تمام گوشی‌های هوشمند است.

 

گیمبال Smooth 5 ژیون

گیمبال Smooth 5 ژیون

 

  • تحمل وزن: ۲۸۰ گرم
  • لرزشگیر: ۳ محوره
  • وزن: ۶۱۵ گرم
  • عمر باتری: ۱۲ ساعت

گیمبال ژیون اسموث ۵  یک گیمبال ۳ محوره مخصوص گوشی‌های هوشمند است که به‌صورت اختصاصی برای تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است. درحالی‌که امروزه بعضی از گوشی‌ها دارای لرزشگیرهای داخلی هستند، اما استفاده از لرزشگیرهای مکانیکال هم اثربخشی بیشتری در از بین بردن لرزش‌ها و تکان‌های ناخواسته هنگام فیلم‌برداری خواهد داشت و هم گیمبال‌ها دارای حالت‌های ویژه‌ تصویربرداری هستند که با استفاده از این حالات می‌توان محتوای ویدیویی بسیار حرفه‌ای‌تری را در اختیار داشت.

به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان گیمبال Smooth 5 را به‌عنوان یک گیمبال کامپکت برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد، اما وجود دکمه‌های کنترلی متعدد، باتری بادوام و گریپ چاق موجب استفاده و اعمال تنظیمات آسان در این گیمبال شده است. این گیمبال دارای ویژگی‌های ویژه‌ای ازجمله حالت ویژه فیلم‌برداری چرخشی (Vortex)، پنینگ ۳۶۰ درجه و تحمل بار ۲۸۰ گرمی است. همچنین با استفاده از اپلیکیشن ZY Cami می‌توان از قابلیت‌های ویژه‌ای ازجمله تصویربرداری تایم-لپس، هایپر-لپس، پانوراما و دالی زوم در هنگام استفاده از گیمبال Smooth 5 بهره برد.

 

گیمبال لرزشگیر DJI Osmo Mobile 4

  • سازگاری: موبایل‌هایی با عرض ۶۷ تا ۸۴ میلی‌متر
  • تحمل وزن: ۱۷۰ تا ۲۹۰ گرم
  • لرزشگیر: ۳ محوره
  • وزن: ۳۹۰ گرم
  • عمر باتری: ۱۵ ساعت

اسمو موبایل ۴ جدیدترین نسل از سری گیمبال‌های موبایل کمپانی DJI است و نسبت به مدل‌های قبلی، دارای ابعاد جمع‌وجور تر و وزن کمتری بوده و درعین‌حال، قادر به تحمل وزن موبایل‌های سنگین نیز هست. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول، مانت آهنربایی آن است که نصب و جدا کردن موبایل از گیمبال را بسیار آسان کرده است. این سیستم مانتینگ همچنین موجب شده تا آماده‌سازی گیمبال برای شروع به کار نیز در زمان کمتری انجام شود. اسمو موبایل یکی از باکیفیت‌ترین مدل‌های موجود در این لیست است و امکانات کنترلی بسیار خوب و حرفه‌ای‌ای را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

 

گیمبال ژیون Smooth X

  • سازگاری: موبایل‌هایی با عرض ۵۰ تا ۹۰ میلی‌متر
  • تحمل وزن: ۲۰۰ گرم
  • لرزشگیر: ۲ محوره
  • وزن: ۲۴۶ گرم
  • عمر باتری: ۵.۵ ساعت

این مدل نیز علاوه بر وزن سبک، دارای ابعادی جمع‌وجور است که حمل دستگاه را ‌آسان کرده است. بدنه دستگاه پلاستیکی بوده اما از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. ضمن اینکه استفاده از پلاستیک باعث شده تا قیمت تمام‌شده این دستگاه نیز پایین‌تر باشد. همچنین می‌توانید با فشردن یک دکمه، دستگاه را به حالت عمودی در بیاورید که برای تولیدکنندگان محتوا، ولاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ویژگی کاربردی‌ای است.

لرزشگیر این محصول از نوع ۲ محوره است و نمی‌تواند حرکات به سمت بالا و پایین موبایل را کنترل کند که یک ضعف نسبت به مدل ۳ محوره محسوب می‌شود. البته که کاربری این مدل، نسبت به مدل‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، عمومی‌تر است تا در عین ارائه قیمت مناسب، به‌خوبی پاسخ‌گوی نیاز کاربران نیز باشد. نکته مهم در مورد این مدل، دسته با قابلیت افزایش طول آن است که می‌تواند به‌عنوان یک مونوپاد، تا ۵۰ سانتی‌متر افزایش طول داشته باشد.

گیمبال ژیون  Smooth XS

  • سازگاری: موبایل‌هایی با عرض ۵۰ تا ۹۰ میلی‌متر
  • تحمل وزن: ۲۰۰ گرم
  • لرزشگیر: ۲ محوره
  • وزن: ۲۴۹ گرم
  • عمر باتری: ۵.۵ ساعت

ژیون Smooth XS ارزان‌ترین گیمبال کمپانی ژیون-تک  برای گوشی‌های موبایل است؛ البته که برچسب قیمتی آن موجب نشده که این مدل کارایی پایینی داشته باشد. این مدل نیز همانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی Smooth X از نوع دومحوره بوده و دارای قابلیت استفاده به‌عنوان مونوپاد است. همچنین می‌توانید با فشردن یک دکمه، دستگاه را به حالت عمودی در بیاورید که برای تولیدکنندگان محتوا، ولاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ویژگی کاربردی‌ای است.

لرزشگیر این محصول از نوع ۲ محوره است و نمی‌تواند حرکات به سمت بالا و پایین موبایل را کنترل کند که البته با توجه به برچسب قیمتی آن معقول به نظر می‌رسد. نکته مهم در مورد این مدل، دسته با قابلیت افزایش طول آن است که می‌تواند به‌عنوان یک مونوپاد، تا ۵۰ سانتی‌متر افزایش طول داشته باشد.

 

گیمبال دوربین‌دار DJI Osmo Pocket 2

اسمو پاکت ۲

 

پاکت ۲ را نمی‌توان به‌عنوان محصولی بی‌نقص معرفی کرد، اما بااین‌حال این محصول از تمام دوربین‌های کامپکت مخصوص ولاگ که در بازار موجودند، عملکرد بهتری دارد یا به‌عبارت‌دیگر اسمو پاکت ۲ را باید در دسته‌بندی محصولات شبیه به خود قضاوت کرد. در صورت خرید این محصول همراه با پکیج کومبو یک میکروفون بی‌سیم، سه‌پایه کوچک، لنز واید و لوازم دیگری برای تولید محتوای بهتر ویدیویی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از قابلیت‌های این گیمبال باید به وجود سیستم تعقیب سوژه در آن اشاره کرد که در فیلم‌برداری بسیار کارآمد است و به جریان کار در ساخت ولاگ و ویدئوگرافی سرعت می‌بخشد.

دوربین این گیمبال دارای یک سنسور با وضوح ۶۴ مگاپیکسل است. وجود این سنسور قدرتمند در کنار قابلیت‌هایی مثل تعقیب سوژه، سیستم لرزشگیر، فیلم‌برداری 4K، فیلم‌برداری HDR و میکروفون بی‌سیم، این محصول را تبدیل به کارآمدترین ابزار چندمنظوره کامپکت برای تولید محتوا کرده است.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید با شماره تلفن فروشگاه پیکسل تماس بگیرید:
021-88674814
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.