بهترین دوربین ها برای تولید محتوا و ولاگ در سال ۲۰۲۴

0 36,786

برای انتخاب دوربین مناسب ولاگ باید به مواردی همانند ویژگی‌های فنی دوربین، همه‌کاره بودن آن، امکانات، کیفیت و همچنین لوازم جانبی‌ای که کاربر می‌تواند حمل کرده و مورداستفاده قرار دهد توجه کرد.

آیا دوربین کوچک‌تر بهتر است؟ خب اگر داخل استودیو از دوربین استفاده نمی‌کنید، یک ستاپ جمع‌وجور انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. در این حالت می‌توانید به‌راحتی دوربین خود را حمل کرده، قادر به استفاده از سه‌پایه‌های کوچک‌تر و جمع‌وجور تر هستید و برای فیلم‌برداری روی دست نیز راحت‌تر خواهید بود. اما اگر فیلم‌برداری شما بیشتر در محیط‌های داخلی و یا استودیو است، کامپکت بودن احتمالاً از اهمیت کمتری برای شما برخوردار خواهد بود.

دوربین‌های بدون آینه درمجموع ترکیب بهتری از کنترل تصویر، کیفیت و همه‌کاره‌بودن را در اختیار ما قرار می‌دهند. ضمن اینکه دوربین‌های بدون آینه معمولاً با لرزشگیر‌های داخلی عرضه می‌شوند که این مورد، علاوه بر افزایش کیفیت تصاویر، می‌تواند کاربر را تا حدودی از استفاده از گیمبال نیز بی‌نیاز کند. اما بااین‌حال، دوربین‌های DSLR و کامپکت هم عملکرد بسیار خوب و کیفیت بالایی در این زمینه داشته و بهترین انتخاب، کاملاً به نیازها و خواسته‌های شما بستگی دارد و نمی‌توان یک مدل را برای همه توصیه کرد. میان بهترین دوربین فیلم‌برداری و بهترین دوربین بدون آینه و بهترین دوربین ولاگ و تولید محتوا هم‌پوشانی زیادی وجود دارد، اما در این مطلب، به‌صورت ویژه مواردی که در تولید محتوا، خصوصاً برای یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام اهمیت دارند در اولویت قرار گرفته‌اند.

ویژگی‌های دوربین‌های مناسب تولید محتوا و ولاگ

۱-ورودی میکروفون

صدای باکیفیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک ویدئو خوب است. وجود پورت میکروفن روی دوربین، امکان اتصال میکروفون‌های حرفه‌ای و ضبط صدا با کیفیت بسیار بالاتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که این امر می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی خروجی نهایی داشته باشد.

۲-نمایشگر قابل چرخش

نمایشگر چرخان به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان فیلم‌برداری راحت‌تر کادربندی کرده و کنترل بهتری روی تنظیمات و پروسه کار داشته باشید. همچنین چرخیدن صفحه‌نمایش دوربین به سمت جلو، به شما امکان فیلم‌برداری سلفی و کار با دوربین بدون کمک شخص دیگری را نیز می‌دهد، موردی که بخصوص برای ولاگ بسیار اهمیت دارد.

۳-سیستم فوکوس خودکار با قابلیت تعقیب سوژه

این ویژگی یک برتری بزرگ برای شما است زیرا می‌توانید با استفاده از قابلیت تعقیب سوژه، بدون نگرانی از بابت از دست رفتن فوکوس و یا نیاز به تنظیم مجدد آن، به فیلم‌برداری از خودتان بپردازید. قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار روی چشم و یا صورت سوژه، بسیار مهم و کار راه انداز هستند و می‌توانند تا به‌صورت طبیعی روی شما (و یا هر سوژه‌ای) فوکوس کنند.

۴-فیلم‌برداری 4K

آیا فیلم‌برداری 4K مهم است؟ در حال حاضر این رزولوشن اهمیت خیلی بالایی ندارد و بسیار از ولاگرها و تولیدکنندگان محتوا، ویدیوهای خود را با کیفیت Full HD آپلود می‌کنند. دلیل اصلی آن هم فراگیر نبودن استفاده از نمایشگرهایی است که از این رزولوشن پشتیبانی می‌کنند، موردی که در سال‌های آینده با فراگیر شدن نمایشگرهای 4K به یک استاندارد تبدیل خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید آینده‌نگر باشید، شاید توجه به این نکته برای شما ضروری به نظر برسد. پشتیبانی دوبین از رزولوشن 4K همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا ویدیوها را با این رزولوشن ثبت کرده و در مراحل ویرایش بتوانید آن را کراپ کرده و فریم جدید برای آن تنظیم کنید و درنهایت یک فایل باکیفیت و دقیق، با رزولوشن Full HD در اختیار داشته باشید.

۵-کیفیت عکاسی بالا

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، علاوه بر فیلم‌برداری، تمایل به عکاسی نیز دارند و منطقی نیست که بخواهند از یک دوربین برای فیلم‌برداری و از دوربین دیگری برای عکاسی استفاده کنند. بنابراین، اگر جزو این دسته از کاربران هستید، حتماً به ویژگی‌ها و قابلیت‌های عکاسی دوربینی که قصد خرید آن را دارید نیز توجه کنید.

در ادامه، بهترین دوربین‌هایی که برای ولاگ و تولید محتوا در بازار وجود دارند را به شما معرفی کرده و نقاط مثبت و منفی هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

بهترین دوربین‌های بدون آینه برای تولید محتوا و ولاگ

دوربین‌های بدون آینه، بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال یک دوربین جدی برای ولاگ هستند. این مدل‌ها دارای امکانات فیلم‌برداری حرفه‌ای و در کنار آن قابلیت تعویض لنز و همچنین تطبیق‌پذیری بیشتری هستند. بدین ترتیب می‌توانید با تعویض لنزها، کنترل بهتری روی عمق میدان، فاصله کانونی و … داشته باشید. البته که ما منکر کیفیت خوب دوربین‌های DSLR نیستیم اما در این بخش، دوربین‌های بدون آینه انتخاب‌های بهتری برای ولاگ و تولید محتوا هستند.

  • سونی A6400
  • دوربین سونی A7C
  • دوربین فوجی‌فیلم X-S10
  • دوربین کانن EOS M50 Mark II
  • سونی ZV-1
  • کانن PowerShot G7 X Mark III
  • کیت کومبو دوربین گیمبال‌دار DJI Pocket 2
  • دوربین ورزشی GoPro Hero10 Black

در ادامه به بررسی دقیق‌تر این دوربین‌ها و نقاط قوت و ضعفشان خواهیم پرداخت.

سونی A6400

یک انتخاب عالی برای تولید محتوا و ولاگ، دارای قابلیت فیلم‌برداری 4K و نمایشگر چرخان

  • نوع دوربین: بدون آینه
  • سایز حسگر: APS-C
  • رزولوشن: ۲۴.۲ مگاپیکسل
  • مانت لنز: سونی E
  • نمایشگر: ۳ اینچی، پنل لمسی، قابلیت چرخش، رزولوشن ۹۲۱ هزار نقطه
  • منظره یاب: دارد، الکترونیک
  • سرعت عکاسی پیاپی: ۱۱ فریم بر ثانیه
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 4K

+ کیفیت تصویر و رزولوشن

+ فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

+ فوکوس خودکار با عملکرد بسیار خوب

– طراحی دوربین کمی قدیمی به نظر می‌رسد

برخورداری از یک نمایشگر با قابلیت چرخش به سمت جلو و استفاده سلفی، موردی است که این دوربین را از هم‌رده‌های خود جدا می‌کند. با استفاده از این نمایشگر، می‌توانید به‌راحتی به فیلم‌برداری سلفی با یک دست پرداخته و کادربندی درستی را انجام دهید. امروز فیلم‌برداری سلفی اهمیت بسیاری پیدا کرده و به همین دلیل، برخورداری از قابلیت‌هایی که این نوع فیلم‌برداری را تسهیل می‌کنند اهمیت بسیاری یافته است. یکی دیگر از این قابلیت‌ها نیز فوکوس خودکار روی چشم سوژه است که این مورد هم در فیلم‌برداری تک نفره و یا فیلم‌برداری سلفی، کار با دوربین را آسان می‌کند. A6400 دارای رزولوشن فیلم‌برداری 4K است و در این حالت می‌تواند با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. سرعت آن در رزولوشن Full HD نیز برابر با ۱۲۰ فریم بر ثانیه بوده که امکان ضبط ویدئوهای سلفی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر فیلم‌برداری، این دوربین در بخش عکاسی نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد و دارای رزولوشن، فوکوس خوب و سرعت عکاسی پیاپی بالایی می‌باشد.

طراحی این دوربین همانند مدل قدیمی خود یعنی A6000 کماکان از همان الگو برخوردار است و امروز شاید کمی قدیمی به نظر بیاید؛ اما بااین‌حال با توجه به قابلیت‌های خوب آن، این مورد را می‌توان در مورد A6400 کاملاً نادیده گرفت. این دوربین در چند فرمت به فروش می‌رسد. می‌توانید تنها بدنه دوربین را خریداری کرده و لنز مناسب را به‌صورت جداگانه تهیه کنید یا از لنزهای قدیمی خود با مانت E استفاده کنید. گزینه دیگری که پیش رویتان است هم خرید کیت دوربین است. این کیت‌ها شامل بدنه دوربین و یک لنز می‌شوند و کیت‌های این دوربین عبارت‌اند از:

دوربین سونی Alpha a6400 همراه لنز Sony 16-50mm

دوربین سونی Alpha a6400 همراه لنز Sony 18-135mm

اگر تمایل به خرید این دوربین به‌صورت کیت را دارید، پیشنهاد ما خرید دوربین با لنز ۱۳۵-۱۸ میلی‌متر است زیرا این لنز نسبت به مدل دیگر دارای کیفیت اپتیکی بالاتر و همچنین بازه وسیع‌تری از فاصله کانونی است. اگر مایل بودید می‌توانید دوربین‌های سونی A6100 و سونی A6600 را نیز موردبررسی قرار دهید اما مدل A6400 دارای تعادل بسیار خوبی میان امکانات و قیمت است به همین دلیل انتخاب ما برای این مطلب بوده است.

دوربین سونی A7C

دوربینی نزدیک به حرفه‌ای و با نکات مثبت فراوان

نوع: بدون آینه
سنسور: فول فریم
تعداد مگاپیکسل: ۲۴.۲
سیستم لنز: مانت E
نمایشگر: ۳ اینچی با قابلیت چرخش، ۹۲۱ هزار نقطه‌ای
منظره‌یاب: منظره‌یاب الکترونیک ۲۳۵۹ میلیون نقطه‌ای
حداکثر سرعت عکس‌برداری پی‌درپی: ۱۰ فریم بر ثانیه، ۱۱۵ در فرمت raw و ۲۲۳ در فرمت JPEG
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 4K 30p

  • طراحی جمع‌وجور
  • تنوع لنز بالا
  • نمایشگر چرخان با لولای جانبی
  • قابلیت‌های فیلم‌برداری معمولی
  • قیمت نسبتا بالا نسبت به قابلیت‌ها

با این وجود که دوربین‌های سونی A7C و A7 III از نظر قیمت خیلی نزدیک به هم هستند، اما وجود نمایشگر با قابلیت چرخش در تمام زوایا در دوربین A7C این دوربین را برای استفاده در ولاگ مناسب‌تر کرده است. به‌هیچ‌وجه نمی‌توان دوربین A7C سونی را از بهترین دوربین‌های این شرکت دانست، اما عملکرد خوب، کارایی بالا و سیستم فوکوس خودکار پاسخگو، این دوربین را به دوربینی مناسب برای ولاگینگ تبدیل کرده است. دوربین A7C سونی کیفیت مشابه و بالایی مانند سایر دوربین‌های سری A7 ندارد، اما این دوربین وزن سبک‌تری نسبت به سایر دوربین‌های این سری دارد و همین امر آن را برای کسانی که می‌خواهند از دوربین در ولاگ استفاده کنند، مناسب‌تر کرده است. این دوربین دارای سنسور فول فریم است و این موضوع به این معنا است که عملکرد این دوربین در شرایط نوری ضعیف نیز بسیار پاسخگو است. دوربین‌ A7C همچنین دارای سیستم تثبیت کننده تصویر ۵ استاپی است و این ویژگی، امکان استفاده از دوربین در دست و ثبت تصاویر باکیفیت را فراهم کرده است. با وجود نکات مثبتی که ذکر شدند، این دوربین به‌هیچ‌وجه ارزان‌ترین دوربین در لیستی که پیش رو دارید، نیست و اگر خرید نمایشگر اکسترنال برایتان مقدور است، پیشنهاد می‌شود که دوربین سونی A7 III را خریداری کنید. با این وجود اگر می‌خواهید دوربینی انتخاب کنید که به تنهایی کامل باشد و نیازی به تهیه نمایشگر اکسترنال نداشته باشید، خرید این دوربین پیشنهاد می‌شود.

دوربین فوجی‌فیلم مدل X-S10

دوربین فوجی‌فیلم x-s10

سنسور ۲۶ مگاپیکسلی X-Trans CMOS | تثبیت کننده تصویر داخلی | فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

نکات مثبت:

  • کیفیت تصویر عالی
  • کیفیت ساخت بالا همراه با گریپ حجیم
  • تثبیت کننده تصویر داخلی
  • فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

نکات منفی:

  • عملکرد نه‌چندان خوب فوکوس خودکار در تعقیب سوژه
  • منظره‌یاب الکترونیک کوچک

دوربین فوجی‌فیلم مدل X-S10 یک دوربین بدون آینه جمع‌وجور است که بسیاری از قابلیت‌های دوربین‌های بالارده این کمپانی در آن وجود دارند. این دوربین از نظر ظاهری شبیه به دوربین‌های DSLR است و گریپ حجیمی بر روی بدنه آن، وجود دارد. در این دوربین از سنسور ثابت شده ۲۶ مگاپیکسلی X-Trans CMOS فوجی‌فیلم به کار رفته است، همچنین این دوربین به تثبیت کننده تصویر داخلی نیز مجهز است.

در چینش دکمه‌های کنترلی این دوربین دو دیال بدون نام و قابل شخصی‌سازی وجود دارد. این دوربین از فوجی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و هنگام استفاده از آن، حس یک دوربین گران‌قیمت را به کاربر انتقال می‌دهد. مشخصات منظره‌یاب و نمایشگر این دوربین نیز در حد سایر دوربین‌های میان رده است است.

سیستم فوکوس خودکار این دوربین عملکرد پاسخگویی به همراه دارد. البته لازم‌ به ذکر است که در بخش تشخیص و تعقیب سوژه، این سیستم با خطاهایی نیز همراه است. در حالت عکاسی پی‌در‌پی می‌توان همراه با این دوربین در هر ثانیه، ۲۰ تصویر ثبت کرد. امکان شارژ دوربین از طریق پورت USB امکان‌پذیر است.

دوربین کانن EOS M50 Mark II

دوربینی سبک و کارآمد و عالی برای کسانی که نیازی به رزولوشن 4K احساس نمی‌کنند

نوع: کامپکت
سنسور: APS-C
تعداد مگاپیکسل: ۲۴.۱ مگاپیکسل
نمایشگر: ۳ اینچی ۱۰۴۰ هزار نقطه‌ای با قابلیت تنظیم زاویه
منظره‌یاب: منظره‌یاب الکترونیک ۲.۳۶ میلیون نقطه‌ای
سیستم لنز: کانن EF-M
حداکثر سرعت عکاسی پی‌درپی: ۱۰ فریم بر ثانیه
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 4K

  • نمایشگر لمسی با قابلیت چرخش
  • طراحی جمع‌وجور و سبک
  • عملکرد فوکوس خودکار عالی در رزولوشن 1080p (Dual Pixel AF)
  • عملکرد نه چندان خوب فوکوس خودکار در رزولوشن 4K
  • رزولوشن 4K همراه با کراپ زیاد

دوربین EOS M50 Mark II کانن یک دوربین‌ تماما به‌روز شده از نسخه قبلی خود یعنی EOS M50 نیست. اما می‌توان گفت که دوربین EOS M50 Mark II یک دوربین بدون آینه هیبریدی عالی است که هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری عملکرد خوبی دارد. قابلیت‌ فیلم‌برداری در رزولوشن 4K در این دوربین با محدودیت‌هایی همراه است؛ برای مثال قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel در رزولوشن 4K غیرفعال می‌شود و به جای آن برای فوکوس خودکار از قابلیت تشخیص کنتراست این دوربین استفاده می‌شود. همچنین فیلم‌برداری در حالت 4K با کراپ همراه است. به همین دلایل اگر نیاز دارید که با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنید، این دوربین را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.
با این حال اگر فیلم‌برداری 1080p برایتان رضایت بخش است و به دنبال دوربینی قدرتمند هستید که استفاده از آن نیز آسان باشد و همچنین فوکوس خودکار با عملکرد عالی نیز داشته باشد، دوربین M50 Mark II کانن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با وجود مطالب ذکر شده، باید خاطر نشان کرد که کانن دوربین‌های APS-C قدرتمندتری مانند دوربین EOS M6 Mark II نیز عرضه کرده است که این دوربین عملکرد بهتری مخصوصا هنگام فیلم‌برداری با رزولوشن 4K به همراه دارد، اما باید گفت که دوربین M50 Mark II قیمت خرید واقعی‌تری نسبت به قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران می‌گذارد.

بهترین دوربین‌های کامپکت برای تولید محتوا و Vlog

به‌صورت کلی توصیه ما به استفاده از دوربین‌های بدون آینه برای ولاگ و تولید محتوا است؛ اما بااین‌حال برخی دوربین‌های کامپکت دارای قابلیت‌هایی هستند که نمی‌توان از آن‌ها صرف‌نظر کرد. ضمن اینکه این دوربین‌ها به‌صورت کلی دارای ابعاد جمع‌وجور تر و وزن کمتری نیز هستند. بسیاری از دوربین‌های کامپکت، امروزه از رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می‌کنند که مدل‌های معرفی‌شده ما نیز از همین دسته دوربین‌های هستند. ضمن اینکه دارای حسگرهایی با قطع ۱ اینچی هستند که کیفیت تصویر بسیار بالاترین نسبت به سایر دوربین‌های کامپکت برای آن به ارمغان خواهند آورد.

سونی ZV-1

یک دوربین همانند سری توانمند RX100 با طراحی اختصاصی برای ولاگ

  • نوع دوربین: کامپکت
  • سایز حسگر: ۱ اینچی
  • رزولوشن: ۲۰.۱ مگاپیکسل
  • فاصله کانونی معادل: ۲۴-۷۰ میلی‌متر
  • گشودگی دیافراگم: F/1.8-2.8
  • نمایشگر: ۳ اینچی، پنل لمسی، قابلیت چرخش، رزولوشن ۹۲۱ هزار نقطه
  • منظره‌یاب: ندارد
  • سرعت عکاسی پیاپی: ۲۴ فریم بر ثانیه
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 4K
  • ورودی میکروفن: دارد

+ میکروفن همراه با بادگیر

+ فوکوس خودکار فوق‌سریع

+ نمایشگر قابل چرخش

– عدم پشتیبانی نمایشگر از نسبت تصویر ۱۶:۹

برخی ممکن است سری RX100 را به این دوربین ترجیح دهند اما این دوربین، به‌صورت اختصاصی برای تولید محتوا و ولاگرها طراحی و تولید شده است. حسگر و لنز به‌کاررفته در این دوربین شبیه به سری RX100 است اما طراحی بدنه، کنترل‌های روی آن، صدابرداری و همچنین نمایشگر پشتی در این دوربین کاملاً با سری RX تفاوت داشته و برای استفاده‌های ولاگ طراحی شده‌اند. عملکرد فوکوس خودکار در این دوربین بسیار خوب بوده و کار با آن لذت‌بخش است. همچنین نمایشگر دوربین، قابلیت چرخش به سمت جلو را نیز دارد که برای فیلم‌برداری سلفی بسیار حیاتی است. برای ضبط هر چه‌بهتر صدا، سونی از یک میکروفون باکیفیت روی این دوربین استفاده کرده و برای آن یک خز بادگیر نیز در نظر گرفته است.

کانن PowerShot G7 X Mark III

نمایشگر چرخان، حسگر بزرگ و بدنه کامپکت، ایده‌آل برای ولاگرها

  • نوع دوربین: کامپکت
  • سایز حسگر: ۱ اینچی
  • رزولوشن: ۲۰.۲ مگاپیکسل
  • فاصله کانونی معادل: ۲۴-۱۰۰ میلی‌متر
  • گشودگی دیافراگم: F/1.8-2.8
  • نمایشگر: ۳ اینچی، پنل لمسی، قابلیت چرخش، رزولوشن ۱.۰۴ میلیون نقطه
  • منظره‌یاب: ندارد
  • سرعت عکاسی پیاپی: ۲۰ فریم بر ثانیه
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری: 4K
  • ورودی میکروفن: دارد

+ فیلم‌برداری 4K کراپ نشده

+ قابلیت استریم و ضبط به‌صورت هم‌زمان

– قیمت کمی گران

– نداشتن منظره‌یاب

پس از محبوبیت کانن G7 X Mark II در میان ولاگرها، کانن متوجه این موضوع شده و نسل جدید آن را با قابلیت‌های بهبود‌یافته‌تری معرفی کرد. کانن G7X Mark III قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن 4K بوده که این کار را به‌صورت کراپ نشده انجام می‌دهد. همچنین برای ضبط باکیفیت صدا، دارای ورودی میکروفن است و قابلیت استریم آنلاین ویدئوها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین دارای قابلیتی است که می‌توانید از میان ویدئوهای 4K، عکس‌هایی را انتخاب و جدا کنید. فوکوس خودکار این دوربین عملکرد بسیار خوبی داشته در کنار حسگر ا اینچی ۲۰ مگاپیکسلی دوربین، ترکیب قدرتمندی را تشکیل داده است. لنز به‌کاررفته روی این دوربین دارای فاصله کانونی معادل ۲۴ تا ۱۰۰ میلی‌متر بوده و از گشودگی دیافراگم f/1.8 تا 2.8 برخوردار است. کانن پاورشات G7X Mark III همچنین دارای حالت فیلم‌برداری عمودی نیز هست که برای شبکه‌های اجتماعی، بخصوص اینستاگرام کاربردی می‌باشد. به‌صورت خلاص می‌توان گفت این دوربین همه آن چیزی است که برای ولاگ و تولید محتوا نیاز دارید، آن‌هم در یک بدنه کامپکت، سبک‌وزن و ساده.

کیت کومبو دوربین گیمبال‌دار DJI Pocket 2

یک دوربین و گیمبال کاربردی با اندازه بسیار کامپکت

سنسور: 1/1.7 اینچی CMOS
لنز: فاصله کانونی معادل ۲۰ میلی‌متر با گشودگی دیافراگم f/1.8
فیلم‌برداری 4K UHD تا ۶۰ فریم بر ثانیه
حافظه: میکرو SD
ابعاد: ۱۲۴.۷×۳۸.۱×۳۰ میلی‌متر
بازه ایزو: ۶۴۰۰-۱۰۰
تثبیت کننده تصویر: ۳ محور
وزن: ۱۱۷ گرم

  • بهترین در نوع خود
  • ابزاری کاربردی و عالی برای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و ولاگرها
  • فیلم‌برداری با کیفیت عالی
  • داغ شدن در هنگام فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

اگر نیاز به یک ابزار عالی دارید که بتواند با کیفیت عالی فیلم‌برداری کند، لرزشگیر داشته باشد و همچنین بسیار جمع‌وجور سبک نیز باشد، دوربین گیمبال‌دار DJI Pocket 2 انتخاب برای شما است. این گیمبال دوربین قادر است در رزولوشن 4K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این محصول درواقع یک دوربین ورزشی همراه با گیمبال است که قادر است با وضوح ۶۴ مگاپیکسل تصویربرداری کند. پاکت ۲ دارای ۴ میکروفون جهت‌دار است که امکان صدابرداری استریو را نیز برای کاربران فراهم کرده است. این دوربین گیمبال دارای یک لنز واید با زاویه دید ۹۳ درجه‌ای است. امکان زوم نیز در این دوربین گیمبال فراهم است و ۸ برابر بزرگنمایی در عکاسی، ۴ برابر بزرگنمایی در فیلم‌برداری در حالت 1080p و ۲ برابر بزرگنمایی در حالت 4K در استفاده از این دوربین گیمبال در اختیار کاربران است. این محصول دارای سیستم فوکوس خودکار Hybrid AF 2.0 است که عملکرد پاسخگویی برای ولاگینگ به همراه دارد.

دوربین ورزشی GoPro Hero10 Black

یک دوربین ورزشی عالی

وزن: ۱۵۸ گرم
فیلم‌برداری با رزولوشن 5K: تا ۶۰ فریم بر ثانیه
فیلم‌برداری با رزولوشن 4K: تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه
فیلم‌برداری در رزولوشن 720: تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه
فیلم‌برداری در رزولشن 1080p: تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه
رزولوشن عکس‌برداری: ۲۳ مگاپیکسل
طول عمر باتری با هر بار شارژ: ۳-۱ ساعت
مقاومت در برابر نفوذ آب: تا ۱۰ متر

  • نمایشگر روبرویی
  • عکس‌برداری با وضوح ۲۳ مگاپیکسلی
  • فیلم‌برداری ۱۴.۷ مگاپیکسلی
  • اندازه بزرگ ‌تر نسبت به گوپروهای قبلی
  • فیلم‌برداری با رزولوشن 5K فضای زیادی را اشغال می‌کند

گوپرو هیرو ۱۰ ظاهری بسیار شبیه به نسخه قبلی خود، یعنی هیرو ۹ دارد. اما وجود پردازشگر جدید GP2 در این دوربین‌ ورزشی، عملکرد این دوربین را بسیار سریع‌تر کرده است و همچنین فریم ریت فیلم‌برداری نیز در اثر وجود پردازشگر جدید دوبرابر شده است. گوپرو هیرو ۱۰ دارای نمایشگر ۲.۲۷ اینچی است که این نمایشگر اندازه بزرگتری نسبت به هیرو ۹ دارد. وجود این نمایشگر و نمایشگر لمسی روبرویی، این دوربین ورزشی را به یک ابزار عالی برای ولاگرها تبدیل کرده است. گو پرو هیرو ۱۰ را می‌توانید با لوازم جانبی متنوعی که برای آن عرضه شده روی فرمان دوچرخه، کلاه و جاهای متنوعی مانت کنید.
امکان فیلم‌برداری 5.3K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و سیستم تثبیت کننده تصویر HyperSmooth 4.0 در فیلم‌برداری از نقاط قوت گوپرو هیرو ۱۰ به شمار می‌روند. در تمام حالات تصویربرداری این دوربین ورزشی قادر است تا با وضوح ۲۳ مگاپیکسلی تصویربرداری کند. عملکرد هیرو ۱۰ در شرایط نوری ضعیف بسیار عالی است. همچنین این دوربین سرعت بالایی در انتقال اطلاعات به همراه دارد. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به آپلود خودکار تصاویر در فضای ابری هنگامی که دوربین را به شارژ وصل می‌کنید، اشاره کرد.

بهترین گوشی‌های هوشمند برای تولید محتوا

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس

دوربین‌های پشتی: ۱۲ مگاپیکسل f/1.5، ۱۲ مگاپیکسل f/1.8 التراواید، ۱۲ مگاپیکسل f/2.8 تله‌فتو
دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل
تثبیت کننده تصویر اپتیکال: دارد

  • دوربین‌هایی کاملا به‌روزشده نسبت به نسل قبلی
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی
  • زوم ۳ برابری
  • قیمت بالا

شاید بتوان گفت که آیفون ۱۳ پرو به اندازه نسل قبلی خود یعنی ۱۲ پرو قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه نشده باشد، ولی باید گفت که ویژگی‌های اضافه شده، قابلیت‌های جالب توجهی هستند. در سیستم تصویربرداری این گوشی حالت ماکرو جدید و کارآمدی اضافه شده است و قابلیت‌های تصویربرداری در شرایط نوری ضعیف نیز در آیفون ۱۳ پرو بهینه شده است. علاوه بر این‌های حالت فیلم‌برداری سینماتیک نیز به سیستم دوربین این گوشی اضافه شده است که حالتی کارآمد برای فیلم‌برداری ویدیوهای اینستاگرامی است.
ایفون ۱۳ پرو دارای ۳ دوربین در قسمت پشتی خود است. این دوربین‌ها شامل یک لنز ۲۶ میلی‌متری استاندارد، یک لنز ۱۳ میلی‌متری الترا واید و یک لنز ۷۸ میلی‌متری تله‌فتو است. همانند نسخه‌های قبلی می‌توان با استفاده از این گوشی در حالت 4K 60p فیلم‌برداری کرد و در حالت سینماتیک نیز می‌توان در با رزولوشن HD و با ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرد.
آیفون ۱۳ پرو جزو بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و فیلم‌برداری است و قابلیت‌های منحصر به فردی در تولید محتوا در فضای مجازی در اختیار کاربران گذاشته است. اگر انتخاب اقتصادی‌تری می‌خواهید و یا در حال حاضر آیفون ۱۲ پرو و یا ۱۱ پرو دارید نیز می‌توانید با کیفیت بالا تولید محتوای ویدیویی و عکاسی کنید. برای خرید آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه آیفونچی مراجعه کنید.

سامسونگ S10+

دارای اپلیکیشن دوربین عالی و سه دوربین مجزا

سنسورها: ۱۲ مگاپیکسل، ۱۶ مگاپیکسل و ۱۲ مگاپیکسل
لنزها: ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.5-2.4، ۱۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2، ۵۲ میلی‌متری با دیافراگم f/2.4
فیلم‌برداری: 4K
اتصالات: 3G/4G، بلوتوث و وای-فای
نمایشگر: ۶.۳ اینچی Qhuad HD Dynamic AMOLED

  • وجود ۳ لنز کارآمد
  • اپلیکیشن دوربین عالی
  • قابلیت استفاده از کارت حافظه microSD
  • قیمت بالا

اگر یک گوشی کارآمد همرا با اپلیکیشن دوربین عالی و چند لنز کارآمد می‌خواهید، گوشی سامسونگ S10+ از پیشنهادهای خوب ما به شما است. این گوشی دارای یک لنز سوپر-واید، یک لنز نرمال و یک لنز همراه با زوم ۲ برابری اپتیکال است. این گوشی زوم اپتیکال ۵ برابری در اختیار کاربران نگذاشته است ولی زوم ۲برابری آن در بسیاری از موقعیت‌ها کارآمد است. حالت پرو نیز در اپلیکیشن دوربین این گوشی وجود دارد که کنترل بیشتری را در تنظیمات در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است. در قسمت جلویی این گوشی نیز دو دوربین سلفی وجود دارد که کیفیت بسیار خوبی در تصویربرداری در اختیارتان می‌گذارد.

در این مطلب تلاش کردیم به بهترین شکل، شما را برای خرید دوربین مناسب تولید محتوا راهنمایی کنیم؛ با این حال، اگر نیاز به مشاوره بیشتر داشتید می‌توانید با شماره تلفن فروشگاه پیکسل تماس گرفته و از کارشناسان ما بصورت رایگان، مشاوره تخصصی برای خریدتان دریافت کنید.
تلفن: 02188674814

منبع: DigitalCameraWorld

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.